hirdetés
2024. november. 23., szombat - Kelemen, Klementina.

Üzlet az egészségügy – a telefontársaságoknak

A távkonzultáció és a telefonos bejelentkezés jelentős előrelépés lehetne a magyar egészségügyben, ám ez a működési mód egyelőre inkább egy újabb válságövezetnek tűnik: akár több ezer forintba is kerülhet ugyanis, hogy valaki eljusson egy szakorvoshoz, írja a Népszava.

Betegek tömegei panaszkodnak amiatt, hogy nem jutnak időponthoz, a központban csak félreteszik, váratják őket. A szakrendelések telefonon szinte elérhetetlenek, a betegeknek pedig a telefonszámla miatt alkalmanként jóval többe is kerülhet egy időpont egyeztetése, mint amekkora vizitdíjért korábban megbuktatták a Gyurcsány-kormányt.

A szakminisztériumot hiába kérdezte a lap, hogy mit kívánnak tenni a beteg bejelentkezések akadálymentesítéséért, érdemben nem reagáltak. Azt írták, csak egyéni panaszt tudnak vizsgálni. Több intézményvezető viszont elismerte, hogy a hazai egészségügyet technikailag is felkészületlenül érte a járvány alatt bevezetett telefonos konzultáció. Hiába van több vonala is az intézményeknek, a szisztéma olyan, hogyha a központos az egyiken a beszél, akkor a többi hívónak a rendszer nem foglaltat jelez, hanem csöng, mintha senki sem ülne a vonal másik végén.

A belvárosi szakrendelőben, azért sem veszik fel a hívásokat, mert nincs, aki képes lenne az összeset fogadni. Itt megmérték, hogy a betegek átlagosan fél-másfél perc után elunják a várakozást, és leteszik a telefont. Úgy becsülik, ha kitartana a türelmük nyolc percig, akkor sikeres lenne a hívásuk. Egy másik belvárosi szakrendelőben is panaszkodott az intézményvezető, megállás nélkül cseng a telefon, és hiába kapkodják fel, egyszerűen nem győzik a rohamot. Náluk ugyan van lehetőség arra, hogy a páciensek egy online felületen a taj-számuk beírása után kapjanak időpontot, ám ezzel az a baj, hogy a hat-nyolc hét múlva, amikor a vizit esedékes lenne, a betegek több mint harmada, nem érkezik meg, írja a Népszava.

(forrás: Népszava)

Könyveink