Szigorítottak a gyógyszerismertetés etikáján
Hatályba lépett a négy gyógyszergyártói szövetség módosított Gyógyszer-kommunikációs Etikai Kódexe - közölték a szövetségek szerdán az MTI-vel.
A Magyarországi Gyógyszergyártók Országos Szövegsége, az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete, a Generikus Gyógyszergyártók és Forgalmazók Magyarországi Érdekvédelmi Egyesülete, valamint "Védettség" Oltóanyag és Immunbiológiai Termék Gyártók és Forgalmazók Egyesülete közös közleményükben kiemelték: a 2012 februrájában aláírt etikai kódex minden tekintetben megfelel az európai etikai elvárásoknak, és az egyik legátfogóbb szabálygyűjtemény, amely kiegészíti a piaci gyakorlatot meghatározó jogszabályokat, így azokkal együttesen ad útmutatást a gyógyszeriparban tevékenykedőknek és az egészségügyi szakembereknek a jogszerű és etikus tevékenységekhez.
Közölték: a kódex július 1-jétől érvényes módosítása egyrészt az ajándékozással összefüggő szabályokról szól. Például bekerült az ajándék és ösztönzés korlátozását taglaló fejezetbe, hogy a vényköteles gyógyszerrel kapcsolatos ismertetéskor egészségügyi szakembernek sem közvetlenül, sem közvetve ajándék, pénzbeli vagy természetbeni előny nem adható, nem ajánlható fel és nem ígérhető.
Hangsúlyozták: a négy gyártói szövetség célja olyan közös etikai szabályok elfogadása és elfogadtatása, amelyek segítségével nemcsak az etikus gyógyszeripari promóciót támogathatják, de javítják az iparág megítélését is.