Online egészségpiac: nehéz belépni
Kereken tízmilliárdos értékben adtak el tavaly az online üzletek szépség-egészség kategóriába tartozó cikkeket a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felmérése szerint.
A vizsgált hat szektor 2013-as forgalma meghaladta a 133 milliárd forintot, ami 67 százaléka a teljes tavalyi, mintegy 200 milliárd forintot kitevő online kiskereskedelmi forgalomnak A 133 milliárdos forgalom felét teszik ki a műszaki és számítástechnikai cikkek, 20 százalék a játékok és kultúra termékkör, például a könyvek részesedése, a ruházati, sport és divatkiegészítő termékek 12 százalékkal, a szépség-egészség termékkategória 10 százalékkal, az otthon, kert kategória pedig 8 százalékkal részesedik.
A vásárlások átlagértéke a hat szektorban 12 ezer forint, míg a teljes online kiskereskedelemben 8300 forint. Mindkét érték jelentősen meghaladja a hagyományos kiskereskedelem 3 ezer forint körüli, egy vásárlásra jutó átlagértéket.
Az elemzés szerint mintegy 3500-4000 magyar nyelvű áruház van az interneten, ezek közül 2000-2500 az aktívan működő. A szereplők véleménye szerint az online értékesítés területén egyáltalán nem könnyű új szereplőként megjelenni, és az első egy-két évet túlélni.
Az elemzést első ízben készítették el, a jövőben pedig negyedévente publikálják a terveik szerint.