hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.

Most jó lenni fogmenedzsernek

Nem rossz üzlet a fogturizmus fellendítéséért küzdeni Magyarországon – írja a Népszabadság a kormányzat támogatását élvező Orvosi Turizmus Iroda Zrt. tevékenységét megidézve.

A lap információi szerint volt, aki 29 millió forintot nyert fejlesztésre, de kilencmilliót költött arra, hogy a pályázaton való indulás feltételeként megvásárolja az „innovációs csomagot” az Orvosi Turizmus Iroda Zrt.-től. Nemcsak a pályázati procedúrában, hanem a nyertesek névsorában is akadnak szokatlan momentumok: van olyan fogorvos, aki élete első pályázatán rögvest három különböző – köztük két friss alapítású – cégével is nyerni tudott. Nem kevésbé meglepő, hogy a győztesek nagy része még egyetlen külföldi pácienst sem kezelt – sorolja a furcsaságokat a lap. Majd felidézi, hogy bő két évvel ezelőtt kezdték el létrehozni azt a céghálózatot, amely mára – szakmai és politikai viták kíséretében – megkerülhetetlenné vált a hazai fogászati turizmusban érdekelt, pályázati támogatásra vágyó fogorvosok, fogtechnikusok számára. Elsőként 2010 nyarán a Magyar Fogászati Turizmus Fejlesztő Kft. született meg: a társaság egyik tulajdonosa Bátorfi Béla, aki a sajtóban Orbán Viktor miniszterelnök fogorvosaként vált ismertté.

Programjuk akkor került a figyelem középpontjába, amikor maga a kormányfő állt mögéjük. A kabinet tavaly áprilisban döntött a magyarországi fogászati turizmus fejlesztését elősegítő költségvetési támogatásról.

A lap most szerette volna megtudni, hogy az ide költött milliárdok hogyan hasznosulnak, van-e már bármilyen jele annak, hogy a program eredményes. Erre a többször feltett kérdésükre azonban az Orvosi Turizmus Iroda Zrt. nem válaszolttudjuk meg a nol.hu-n olvasható bővebb írásból. (A lap a nyertesek tapasztalatairól külön írásban számol be.)

(forrás: NOL)

Könyveink