Hat kategóriában nevezhetnek a 2025-ös HRKOMM Award-ra - Last Call!
Kilencedik alkalommal hirdetjük meg a HRKOMM AWARD-ot – Magyarország legrégebbi és legnagyobb HR-kommunikációs versenyét. Az évek során a díj a szakma egyik legrangosabb elismerésévé vált, amely évről évre a legkreatívabb és leghatékonyabb HR-megoldásokat díjazza. 2025-ben megújult, kibővített kategóriarendszerrel és a nemzetközi trendekhez illeszkedő értékelési szempontokkal várjuk a pályázatokat – hogy még szélesebb körben, még relevánsabban tudjuk bemutatni és elismerni a hazai HR-kommunikáció élvonalát.
KATEGÓRIÁK
「 I. INTEGRÁLT EMPLOYER BRANDING STRATÉGIA 」
Ebben a kategóriában olyan átfogó, stratégiai szintű employer branding megoldásokat várunk, amelyek szoros összhangban állnak a vállalat alapvető értékeivel, jövőképével (vízió), munkáltatói értékígéretével (EVP), és üzleti céljaival. A pályamunkának világosan kell demonstrálnia, hogyan kapcsolódik a stratégia az üzleti eredményekhez, például toborzási mutatók, megtartási arány vagy ismertségi szint javulásán keresztül.
Milyen alkategóriákban nevezhettek?
1) Originális, saját fejlesztésű employer branding stratégia
2) Nemzetközi employer branding stratégia lokalizálása
「 II. HR-kampányok a munkavállalói életciklus mentén 」
Ebben a kategóriában azokat a rövid vagy közép távú, jól körülhatárolható céllal és célcsoporttal rendelkező HR-kommunikációs kampányokat díjazzuk, amelyek szorosan illeszkednek a vállalat HR- és üzleti stratégiájához, de nem stratégiai szintű, komplex programok. (A stratégiai programokat az I. kategóriában várjuk.)
Milyen alkategóriákban nevezhettek?
1) Toborzási kampány
2) Jelöltélmény
3) Onboarding – beléptetési és integrációs program
4) Tehetség- és mentorprogram
5) Képzési és fejlesztési kommunikáció
6) Motivációs és elismerési kampány
7) Közösségépítő kampány – közösségi élmény a munkahelyen
8) Jutalmazási rendszer kommunikációja
9) Belső kommunikációs kampány – meglévő munkavállalók felé
10) Offboarding és alumni programok
「 III. Tartalomhoz a forma 」
Ebben a kategóriában olyan pályaműveket várunk, amelyek fókuszában a választott kommunikációs forma, csatorna vagy eszköz áll. A nevezéseknek azt kell megmutatniuk, hogyan illeszkedik az eszközhasználat az üzenethez és a célcsoporthoz, és milyen hatékonyan támogatta az adott HR kommunikációs célt (pl. toborzás, bevonás, megtartás, edukáció). Fontos, hogy ne csak mi az üzenet, hanem az is, hogyan jelenik meg – technológiailag, vizuálisan, narratívában.
Milyen alkategóriákban nevezhettek?
1) Storytelling film, videó
2) Hangalapú vagy zenei megoldás
3) Print vagy vizuális anyag
4) Digitális megoldás
5) AI megoldások használata
6) Esemény, rendezvény
Még nem nevezted be a projektedet? Itt megtehed!
「 IV. Felelősséggel a jövőért 」
Ebben a kategóriában olyan kezdeményezéseket várunk, amelyek a fenntarthatóság, sokszínűség és társadalmi felelősségvállalás témáiban valósulnak meg, aktív munkavállalói részvétellel és érezhető dolgozói impacttel. A pályaművek mutassák meg, hogyan járult hozzá a program a vállalati értékekhez, a megtartáshoz, elköteleződéshez – és hogyan sikerült hitelesen beágyazni azt a szervezeti kultúrába.
Milyen alkategóriákban nevezhettek?
1) Sokszínű és befogadó munkahely
2) Zöld munkahelyi megoldások
3) Társadalmi felelősségvállalás, adományozás
「 V. Wellbeing programok a szervezeti egészségért 」
Ebben a kategóriában olyan kezdeményezéseket várunk, amelyek fókuszában a munkavállalók testi, lelki és közösségi jólléte áll. Fontos, hogy a program nemcsak juttatásként jelenik meg, hanem szervezeti szinten, stratégiai módon támogatja a dolgozói jóllétet és a fenntartható teljesítményt.
Milyen alkategóriákban nevezhettek?
1) Testi jóllétet támogató programok
2) Mentális és lelki jóllétet támogató programok
3) Közösségi jóllét és emberi kapcsolatok fejlesztése
「 VI. SZEKTOR/IPARÁG 」
Ez a kategória lehetőséget ad arra, hogy a pályázók iparági nézőpontból is bemutassák HR kommunikációs megoldásaikat. Olyan nevezéseket várunk, amelyek az adott szektor sajátosságaihoz igazodnak – legyen szó belső vagy külső kampányokról, munkavállalói programokról, technológiai megoldásokról vagy employer branding aktivitásokról. Ha egy projekt különösen releváns az adott iparág működése, célcsoportja vagy kihívásai szempontjából, akkor ebben a kategóriában van a helye.
Milyen alkategóriákban nevezhettek?
1. Autó, gépjármű
2. E-kereskedelem
3. Energiaszektor, építőipar
4. Egészségügyi termékek és szolgáltatások, étrend-kiegészítők, gyógyszerek és gyógyászati készítmények
5. FMCG termékek
6. Ipar, ipari termékek
7. IT, telekommunikáció
8. Lifestyle
9. Művészet, szórakozás
10. Oktatás
11. Pénzügyi szolgáltatások
12. Sport
13. Vendéglátás, turizmus
14. Egyéb
Ha beneveznél a versenyre, akkor kattints ide!
BÍRÁLATI SZEMPONTOK
A zsűri az alábbi szempontrendszer által bírálja a pályázatokat először egy online körben (itt alakul ki a shortlist), majd a döntőbe jutott pályázatokat egy végső körben (itt alakulnak ki a végső eredmények). Az értékelés az alábbi súlyozással történik:
「 STRATÉGIA 40% 」
- a HR-megoldás célja és illeszkedése a vállalat átfogóbb üzleti stratégiájába, üzleti céljaiba, a vállalati márka pozícionálásába és általános kultúrájába
- a HR-megoldás illeszkedése a vállalati HR stratégiához, személyügyi céljaihoz
- vezetői bevonás, bevonódás
「 EREDMÉNYESSÉG 30% 」
- a HR-megoldás üzleti mérőszámai, eredményei, ROI, KPI-k (pl. pénzügyi eredményesség, költségcsökkentés, megtérülés)
- a HR-megoldás kommunikációs eredményessége (pl. elértek száma, jelentkezők száma, releváns jelöltek aránya, karrier oldal látogatók, felvettek száma)
- a HR-megoldás hatása a jelöltélményre és/vagy munkavállalói élményre
「 KREATIVITÁS 30% 」
- a HR-megoldás alapötletének eredetisége, innovatív megközelítése
- a kivitelezés kreativitása
- a hozzáadott szellemi munka értéke
A HRKOMM Award nyertesei (arany, ezüst, bronz) és döntősei pontszerzők a HRPOWER HR/Toplistán és az APEX PR Toplistán.
