hirdetés
2025. december. 05., péntek - Vilma.
hirdetés

A betegek valós hangja

A betegek ma már leginkább saját információikra támaszkodva választják ki a számukra legmegfelelőbb termékeket. Az online térben sokkal gyorsabban terjednek a negatív hírek, így nem mindegy, milyen témában és milyen gyakorisággal jelennek meg termékeink a fogyasztói beszélgetések hálózatában. 

Mindnyájunk számára ismerős az a helyzetet, amikor végre rászánjuk magunkat laptopunk lecserélésére és elkezdjük gyűjtögetni a szimpatikus termékeket. Gyorsan kialakulnak preferenciáink, egyre jobban szűkül a befutók listája, de a hatalmas választék és szaktudásunk hiánya miatt nem érezzük biztosnak magunkat, hogy ár-érték-arányban a legjobbat fogjuk választani. Ilyenkor két dolgot tehetünk: megkérdezzük valamelyik vélhetően hozzáértő ismerősünket, aki  órákat fog magyarázni a különböző gépekről, és sosem fogja megérteni, hogy nekünk miért is szempont, hogy piros vagy könnyű legyen, hiszen „hardverikusan nem megbízható”, vagy felderítő hadjáratba kezdünk a neten. Rákeresünk a különböző gépekre, megnézzük miket írnak egyikről-másikról, kik ajánják, milyen tesztek vannak, és szépen lassan kialakul végleges döntésünk. 

És miért ne tehetnénk meg ugyanezt, ha mondjuk új fogorvost keresünk, vagy szeretnék fogamzásgátlót váltani? És természetesen meg is tesszük, több millió másik felhasználóval egyetemben.

A Harward Business Review egyik tanulmánya szerint az amerikai cégek nyolcvankét százaléka már használja marketing-célra a közösségi média platformjait, de leginkább csak esetlegesen. Ennek oka, hogy sokszor nehezen dönthető el, hogy milyen tartalmakkal, milyen csatornákon, milyen típusú fogyasztókat lehet elérni.

A Maven7 Hálózatkutató Zrt. egyedi elemzési moduljaival kutatásai során elsősorban arra törekszik, hogy online fogyasztói magatartást modellezzen, kutatásaik során megvizsgálják azt, milyen tartalmakkal találkozik először a fogyasztó, amikor egy adott témában keresgetni kezd, majd ezt bontja ki mélyebben. A fórumokon, blogokon a felhasználók konkrét termékneveket említenek meg, fontos kérdéseket tesznek fel a használatra vonatkozóan, a tünetek enyhítésére vonatkozó tippeket adnak egymásnak, termékajánlásokat fogalmaznak meg, kiemelkedő klinikákat és szakértőket keresnek a legkülönfélébb betegségekhez. Vagyis a az egészségipar számára fontos célcsoport jelen van az online térben, és nagyon is aktív.

A gyógyszeripari szakembereknek marketingszempontból alapveten három dolgot fontos kinyerni az online médiából: milyen témák kapcsolódnak a termékemhez és ezek pozitívak vagy negatívak, milyen intézményeket és orvosokat ajánlanak a betegek, és mely olvasók vagy média-szereplők bírnak a legnagyobb hatással a célcsoportunkra.

Egy példa: fogamzásgátlás – a folytatásért kattintson ide! 

 

(forrás: PharmaOnline)
hirdetés

Könyveink

  • learn more Pszichiátria - másképp

    A szerző mindazoknak ajánlja könyvét, akik kapcsolatba kerültek a pszichiátriával, akár mint vizsgázók, akár mint terapeuták. A könyv...

  • learn more Vágy és hatalom

    E kötet a hazai pszichoanalitikus-pszichoterápiás szcéna egy olyan kiemelkedő szereplőjével invitálja közös elmélkedésre az olvasót, akinek nem csak...

  • learn more Szalagsérülések

    A „Traumatológia Témakörök” sorozat 1993-ban indult az akkori Országos Traumatológiai Intézetben. A zsebkönyvek szerzői többnyire traumatológusok, akik a...

  • learn more Figyelem és értelmezés

    „Amit ezzel a könyvvel kapcsolatban mondok, az a pszicho-analitikus ülésre is érvényes; határozottan az a benyomásom, hogy a pszicho-analitikus...

  • learn more Az egészség, az egészségügy négy éve 2010-2013

    Milyen helyzetben van az egészségügy? Mennyire egészséges a magyar lakosság? Vagy menyire beteg? Mi történt az...

  • learn more A szem fénytörése

    Az 1922-ben megjelent könyv már akkor is hiányt pótolt a szem fénytöréstanának összefoglalásában. A szemorvos a szemmel inkább mint szervvel szeretett...

  • learn more Fukushima [3.11] Maradjunk vagy menjünk? (memoár) - Személyes történet a 2011-es tohokui földrengésről, tsunamiról és a fukushimai atomkatasztrófáról

    Popovics Péter a családjával együtt 10 évet élt Japánban, és Yokohamában (Fukushimától 180 km-re) élte át a 2011 márciusi történelmi földrengést, melynek következményei gyökeresen megváltoztatták mindannyiuk életét. Az emlékirat egyrészt a szerző gyerekeinek nyújt magyarázatot a család gyökereire, másrészt pedig feldolgozza családjuk azon megpróbáltatásait, melyekre a fukushimai atomerőműbaleset következtében az események sodrása nem adott lehetőséget. A könyv központi része a földrengés napjától számítva napi bontásban mutatja be a katasztrófa kibontakozásával párhuzamosan a velük történteket mindaddig, amíg el nem hagyták Japánt. Nyelv: magyar...

  • learn more S. O. S. Cukor! – Párbeszéd a diabéteszről

    Hiánypótló kötet betegeknek, hozzátartozóknak és orvosoknak a Magyar Diabetes Társaság ajánlásával  Hogyan fogadja el...

  • learn more Akadémikus portrék - Ferge Zsuzsa - szociológus

    Ferge Zsuzsa akadémikus, szociológus, egyetemi tanár. Kezdetben statisztikusként dolgozott. Szociológusként...

  • learn more Akadémikus portrék - Ligeti Erzsébet - sejtélettan-kutató

    A könyv Herzka Ferenc dokumentumfilm-rendező, szerkesztő által készített portréfilm szövegéből...

  • learn more A szociális agy kultúrtörténete

    E kultúrtörténeti kötet a kezdetektől egészen máig feltárja az emberi agy fejlődését, bemutatva azt is, hogyan alakított ki...

  • learn more Kisklinikumi szakismeretek

    Fejezetei a különféle betegségben szenvedők ápolását mutatják be betegségtípusonként, jól áttekinthető, tagolt formában, amely...

  • learn more A magyar festőművész-géniuszok sorsa

    A szerző a kötetben orvosi szempontból értékeli a festőművészek testi és lelki egészségének általános szabályszerűségeit,...

  • learn more Ritka betegségek – küzdelem az élet határain

    Ritka betegségek – diagnosztikai kihívások című könyv folytatása, további esetek ismertetésével. A klinikai és...

  • learn more A születés traumája

    A születés traumája néhány év híján százéves mű – romantikusan szövevényes, néhol szinte megfejthetetlen, néhol teljesen modern és ma is a...

  • learn more Onkológiai kézikönyv

    Ez a könyv szakvizsgára készülő fiatal orvosok ötleteként született meg, akik azt kérdezgették maguktól: hogyan is tudhatnánk a választ az...

  • learn more Élettörténetek a pszichoterápiában

    A pszichoanalízisről  egy kliens megjegyzése alapján a kezdetektől tudjuk, hogy beszélgető kúra. Mégis, fél évszázadon keresztül...

  • learn more Akadémikus portrék - Erdei Anna - immunológus

    A kötet Herzka Ferenc dokumentumfilm-rendező, szerkesztő által készített portréfilm szövegéből készült...

  • learn more A hasnyálmirigy daganatai

    A hasnyálmirigy daganatai az elmúlt négy évtizedben gyakoribbá váltak, és a hasnyálmirigyrák ma már a vastagbél- és a gyomorrák után az...

  • learn more Aneszteziológia és intenzív terápia

    A jegyzet célja: megismertetni az anesztéziát és az intenzív terápiát, valamint hidat építeni az első években megszerzett...