hirdetés
2024. december. 23., hétfő - Viktória.

A betegek valós hangja

A betegek ma már leginkább saját információikra támaszkodva választják ki a számukra legmegfelelőbb termékeket. Az online térben sokkal gyorsabban terjednek a negatív hírek, így nem mindegy, milyen témában és milyen gyakorisággal jelennek meg termékeink a fogyasztói beszélgetések hálózatában. 

Mindnyájunk számára ismerős az a helyzetet, amikor végre rászánjuk magunkat laptopunk lecserélésére és elkezdjük gyűjtögetni a szimpatikus termékeket. Gyorsan kialakulnak preferenciáink, egyre jobban szűkül a befutók listája, de a hatalmas választék és szaktudásunk hiánya miatt nem érezzük biztosnak magunkat, hogy ár-érték-arányban a legjobbat fogjuk választani. Ilyenkor két dolgot tehetünk: megkérdezzük valamelyik vélhetően hozzáértő ismerősünket, aki  órákat fog magyarázni a különböző gépekről, és sosem fogja megérteni, hogy nekünk miért is szempont, hogy piros vagy könnyű legyen, hiszen „hardverikusan nem megbízható”, vagy felderítő hadjáratba kezdünk a neten. Rákeresünk a különböző gépekre, megnézzük miket írnak egyikről-másikról, kik ajánják, milyen tesztek vannak, és szépen lassan kialakul végleges döntésünk. 

És miért ne tehetnénk meg ugyanezt, ha mondjuk új fogorvost keresünk, vagy szeretnék fogamzásgátlót váltani? És természetesen meg is tesszük, több millió másik felhasználóval egyetemben.

A Harward Business Review egyik tanulmánya szerint az amerikai cégek nyolcvankét százaléka már használja marketing-célra a közösségi média platformjait, de leginkább csak esetlegesen. Ennek oka, hogy sokszor nehezen dönthető el, hogy milyen tartalmakkal, milyen csatornákon, milyen típusú fogyasztókat lehet elérni.

A Maven7 Hálózatkutató Zrt. egyedi elemzési moduljaival kutatásai során elsősorban arra törekszik, hogy online fogyasztói magatartást modellezzen, kutatásaik során megvizsgálják azt, milyen tartalmakkal találkozik először a fogyasztó, amikor egy adott témában keresgetni kezd, majd ezt bontja ki mélyebben. A fórumokon, blogokon a felhasználók konkrét termékneveket említenek meg, fontos kérdéseket tesznek fel a használatra vonatkozóan, a tünetek enyhítésére vonatkozó tippeket adnak egymásnak, termékajánlásokat fogalmaznak meg, kiemelkedő klinikákat és szakértőket keresnek a legkülönfélébb betegségekhez. Vagyis a az egészségipar számára fontos célcsoport jelen van az online térben, és nagyon is aktív.

A gyógyszeripari szakembereknek marketingszempontból alapveten három dolgot fontos kinyerni az online médiából: milyen témák kapcsolódnak a termékemhez és ezek pozitívak vagy negatívak, milyen intézményeket és orvosokat ajánlanak a betegek, és mely olvasók vagy média-szereplők bírnak a legnagyobb hatással a célcsoportunkra.

Egy példa: fogamzásgátlás – a folytatásért kattintson ide! 

 

(forrás: PharmaOnline)

Könyveink