Útmutató az eJelentés rendszer használatához
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár 2011. január elsejével a háziorvosi szolgálatokra is kiterjesztette az Elektronikus Jelentésbeküldő Rendszer (eJelentés) használatát.
A rendszer - melynek célja, hogy egyszerűsítse a heti/havi jelentések beküldésének folyamatát - 2009. óta működik a gyógyszertárak, GYSE forgalmazók, és a gyógyfürdők területén.
Az eJelentés rendszer használatához minden szolgálatnak saját felhasználó névvel és jelszóval kell rendelkeznie.
Amennyiben egy szolgáltatón belül több szolgálat azonos felhasználói nevet/jelszót használ a TAJ lekérdezéshez, mindenképp meg kell kérni az egyedi felhasználó nevet/jelszót minden szolgálat számára. A rendszerbe való bejelentkezés ugyanazzal a felhasználó névvel és jelszóval történik, mint a TAJ jogviszony ellenőrzés. Annak érdekében, hogy a rendszer működéséhez szükséges adatokat pontosítani tudjuk, a rendszer első használatakor regisztráció szükséges.
A regisztrálás folyamán a felhasználónak meg kell adnia, illetve a felajánlott kódok közül ki kell kiválasztani a saját szolgálatkódját. Ha itt nem találja, akkor ezt a szolgálat vezetője a finanszírozási szerződés szerint illetékes, OEP Területi Hivatalának Ártámogatási és Finanszírozási Osztályától kérheti. Elfelejtett vagy megváltoztatott jelszó esetében, az új saját jelszót aktualizálni kell a háziorvosi programokban.