Tízből egy sófalót „megmentett” az adó
2012. szeptember 28. 09:09
Folyamatosan csökken a népegészségügyi termékadóval (neta) sújtott termékek hazai fogyasztása, a piac 15-20 százalékkal zsugorodott – írj a Világgazdaság Online.
A lap úgy tudja, a neta miatt a fogyasztók 10 százaléka teljesen felhagyott a chips evéssel. (Az adó kilogrammonként 15-40 százalékkal növelte a ropogtatnivalók árait.)
Idézik a Chio piackutatási koordinátorát, aki szerint a hazai snack gyártók gondolkodtak ugyan a termékek receptúrájának megváltoztatásán, de végül szinte mindenki felhagyott a kísérletezéssel. A bizonytalan piaci helyzet miatt a Chio tulajdonosa, az Intersnack Csoport 2011 nyara óta semmilyen beruházást nem valósít meg győri üzemében – olvasható a vilaggazdasag.hu-n.
(forrás:
VG Online)