hirdetés
hirdetés
2024. december. 22., vasárnap - Zéno.
hirdetés

Ízelítő

Szépészeti beavatkozásokkal küzd az öregedés ellen a baby-boom generáció

Szemhéjplasztikával, botoxszal, valamint arc- és ráncfeltöltéssel küzd az öregedés ellen a már ötvenes éveit taposó amerikai baby-boom generáció – derült ki az Amerikai Plasztikai Sebészeti Akadémia (AACS) friss adataiból.
A tavalyi évhez képest 44 százalékkal növekedett az Egyesült Államokban az AACS tagjai által végzett arcfeltöltések és 42 százalékkal a szemhéjplasztikák száma. Emellett a botox népszerűsége 157 százalékkal, a ráncfeltöltéseké pedig 245 százalékkal növekedett meg alig egy év alatt.
 
„A baby-boom generáció tagjai egyre idősebbek lesznek, de ugyanakkor fiatalnak érzik magukat és annak is akarnak látszani” – mondta Mark Berman, az AACS elnöke. Az ötvenes éveikben járó páciensek elsősorban az arcfeltöltéseket, míg a negyvenesek a botoxot és a ráncfeltöltést részesítik előnyben.
 
Összességében a zsírleszívás áll az első helyen az invazív (a testbe vágás vagy szúrás által behatoló) orvosi eljárások között. A homlok- és hasfelvarrás pedig 2008 óta változatlanul az öt legnépszerűbb beavatkozás között szerepel. Az idő múlása ellen vívott harcban ugyanakkor a nők és a férfiak korántsem egyenlő mértékben használják a szépészeti beavatkozások fegyvertárát. A nők közül 15 millióan, a férfiak közül pedig csupán 2,5 millióan döntenek az igen költséges kozmetikai műtétek mellett – derült ki az AACS egy felméréséből.
 
Az Egyesült Államokban a legdrágább beavatkozásnak számító arcfeltöltés ára 7032 dollár (1,4 millió forint), míg a hasplasztika 6845 dollárba (1,3 millió forint), a mellkisebbítő műtét pedig 6532 dollárba (1,2 millió forint) kerül. A kevésbé invazív eljárások között a 2225 dollárért (400 ezer forint) kínált zsírinjekció számít a legdrágábbnak, utána pedig a 2221 dolláros (400 ezer forint) lézeres bőrfiatalítás és a mindössze 708 dollárba (140 ezer forint) kerülő ráncfeltöltés következnek.
 
MTI
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés