Az orvosi hivatás is népszerű a természettudományok hallgatói körében
A többi között az orvosi pályán helyezkednének el legszívesebben a tudományos-technológiai képzések hallgatói.
A mérnöki, programozói és orvosi pályán helyezkednének el legszívesebben a tudományos-technológiai képzések hallgatói, emellett az egyetemisták "menőnek" tartják a menedzseri karriert, az adattudományhoz, a mesterséges intelligenciához kapcsolódó szakmákat, és az egészségügyi életpályát is, közölte a Siemens Zrt. az UNIside felsőoktatási portállal az egyetemisták pályaképéről, jövőbeni karrierterveikről végzett online kérdőíves kutatásának eredményeit.
A felmérésben több mint kétszáz alapképzésben részt vevő informatikai (28 százalék), műszaki (42 százalék) valamint természettudományi (30 százalék) területen tanuló hallgató vett részt. A kitöltők többsége (55 százalék) budapesti oktatási intézményben, több mint negyedük vármegyeszékhelyen (28 százalék), mintegy ötödük (17 százalék) pedig más városban tanul.
A felmérés szerint a felsőoktatási képzés elvégzését követően a diákok csaknem fele (49 százalék) külföldi tulajdonú, multinacionális vállalatnál, hazai nagyvállalatnál (44 százalék) látja a szakmai előmenetelét. A hazai kis- és középvállalkozásoknál a kérdőívet kitöltők két ötöde (39 százalék) helyezkedne el.
A válaszadók több mint fele (55 százalék) rövidebb vagy hosszabb ideig külföldön bővítené ismereteit. A hallgatók leginkább Németországba, Spanyolországba és Ausztriába vágynak. De szívesen tanulnának Hollandiában, Angliában és az Amerikai Egyesült Államokban is.
A frissen végzett diplomások elsősorban álláshirdetéseket böngészve, másodsorban minden lehetséges csatornát, beleértve a hirdetéseket, börzéket, saját kapcsolatokat felhasználva, harmadsorban pedig ismerősi ajánláson keresztül keresnének munkát.
A természettudományok hallgatói az orvosi és a gyógyszeripari foglalkozásokat, gyógyszerész, gyógyszerkutató jelölték meg, mint legvalószínűbb elhelyezkedési területeket. Ugyanakkor itt is látható, hogy a szakmához lazán kapcsolódó, például marketing irányú foglalkozásban is gondolkoznak.