SegítőPont nyílt a Mammutban
Különleges SegítőPont nyílt a fővárosi Mammut Bevásárlóközpontban. A kezdeményezés a Mammut önkéntes társadalmi szerepvállalása részeként jött létre civil lelkisegély-szervezetekkel, valamint Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzatával és az Áldozatsegítő Központtal együttműködésben. A Mammut SegítőPonton az ingyenes lelki segítségnyújtás és mentálhigiénés prevenció mellett szociális és áldozatsegítő szolgáltatás is elérhető.
A SegítőPont célja, hogy támogatást nyújtson mindazoknak, akiknek aktuális élethelyzete úgy alakul, hogy lelki, szociális vagy áldozatsegítői konzultációra szorulnak. A fizikai feltételeket, a helyiséget és annak fenntartását teljeskörűen a Mammut Bevásárlóközpont biztosítja, a minőségi segítő szolgáltatásokat pedig szakmai partnerszervezetek végzik minden pénteken 11 és 19 óra között. A szolgáltatásban részt vevő partnerszervezetek szakemberei fogadják mindazokat, akik úgy érzik, tanácsadásra, segítségre van szükségük. Az ingyenes konzultációra bárki jelentkezhet személyesen a helyszínen, vagy a This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. e-mail címen.
Ingyenes lelkisegély, szociális tanácsadás és áldozatsegítés – szakemberektől
A Mammut SegítőPont három szakmai partnerrel összefogva, három különböző területen kínál segítséget az érintetteknek. A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége (LESZ) azoknak nyújt mentálhigiénés támogatást, akik aktuális lelki terhekkel küzdenek – például egy váratlan életesemény okozta szorongás, stressz, lehangoltság. Budapest Főváros II. Kerület Önkormányzatának munkatársai emellett szociális kérdésekben is tudnak segítséget adni. Az Áldozatsegítő Központ szakértői pedig azokat várják, akik közvetlenül vagy közvetett módon (akár szemtanúként vagy családtagon keresztül) bűncselekmény érintettjévé váltak. Ebben az esetben a felmerült érzelmi, lelki és kapcsolódó problémák megoldásához nyújtanak támogatást.
A SegítőPont működéséről a Mammut Bevásárlóközpontban több helyszínen is elérhetők a szükséges információk, illetve a bevásárlóközpont weboldalán és Facebook-oldalán is bárki tájékozódhat róla. Emellett a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége (LESZ) 24 órás ingyenes telefonos elérhetőségein (116-123 vagy 06-80-810-600) is bármikor segítséget lehet kérni, amiről tájékoztató matricák kerültek kihelyezésre a bevásárlóközpont területén.