Rózsaszín kamionok tartják mozgásban a reményt
A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a Wáberer Medical Center újra összefog, hogy művészekkel közösen a mellrák elleni küzdelemre hívják fel a figyelmet.
Magyarországon tartósan magas számú, 2020 óta közel 170 ezer esetet regisztrálnak éventenői emlődaganattal.A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a Wáberer Medical Center újra összefog, hogy az októberi mellrák hónap során erre a riasztó tendenciára hívják fel a figyelmet. Az idei év újdonságaként kortárs írók és művészek is csatlakoztak a kezdeményezéshez, hogy a művészet eszközeivel mutassák be a betegség fizikai és érzelmi stádiumaita diagnózistól a gyógyulásig.
Rosszul festenek a daganatos betegségekről szóló magyarországi statisztikák. A legfrissebb adatok szerint 2024-ben 69 410 új daganatos megbetegedést regisztráltak Magyarországon. A százezer főre jutó női emlődaganatos esetek száma pedig 2020-ban még 145, 2021-ben már több mint 151 volt, míg 2022-től 2024-ig közel 170– vagyis a tendencia évek óta nem javul. A statisztikák is arra emlékeztetnek, hogy a tudatosság és a rendszeres szűrővizsgálatok jelentősége kulcsfontosságú, hiszen a betegség korai szakaszában a modern terápiák segítségével jelentősen nőnek az érintettek életkilátásai.
Az Egészség Hídja Egyesület hangsúlyozza: a korai felismerés életet menthet.20 éves kortól havonta ajánlott az önvizsgálat,40 éves kor felett az éves rendszeres szűrés,45–65 év között kétévente kötelező a népegészségügyi szűrés, de 65 év felett is szükséges a folyamatos ellenőrzés.
Belépnek a művészek, újra elindulnak a kivételes kamionok
A Waberer’s, a Volvo Trucks Hungary és a WábererMedical Center közös, októberi figyelemfelkeltő akciójánakjelképei a pinkre festett Volvo FH Aero kamionok, amelyek közül az egyik Európa-szerte, a másik Magyarországon teljesít fuvarokat, női sofőrökkel a volánnál. A magyar utakon járó kamion ráadásul fontos üzeneteket hordoz – szó szerint. A kamion oldalán található QR-kód beolvasásával bárki elküldheti bátorító üzenetét az érintetteknek a mozgasbantartjukaremenyt.hu oldalon.
A három vállalat minden beérkező üzenet után támogatást is nyújt az Egészség Hídja – Összefogás a Mellrák Ellen Egyesületnek, amely több mint húsz éve dolgozik a prevenció és a tudatosság erősítésén.
Igyekszünk tenni azért, hogy a Waberer’s ne csak gazdasági szereplőként, hanem felelős vállalatként is jelen legyen a mindennapokban és olyan ügyek mellé álljunk, mint a mellrák elleni küzdelem. Szeretem ezt a kontrasztot, ami a közös kampányunkban megjelenik: a kamionok világa, ami alapvetően egy maszkulin közeg, két pinkre festett járművön keresztül hívja fel a figyelmet a mellrák elleni küzdelemre és mozgásban tartja a reményt. A logisztika világa is képes emberi értékeket közvetíteni, és megmutatni: minden megtett kilométer számít, ha egy jó ügyet szolgál – mondta Varga Dorottya, a Waberer’s marketing- és PR- igazgatója.
Az idei kampány egyik különlegessége, hogy a kampány együttműködői négy művészt is felkértek, hogy alkotásaikon keresztül mutassák be a betegek útját avizsgálattól a várakozáson és az eredmény megismerésén át egészen a kezelésig, gyógyulásig. Szabó T. Anna és Lackfi János egy-egy történettel, míg Czikkely Panni és Kránitz Dorottya pedig egy-egy képpel csatlakoztak a kezdeményezéshez.
A művek a Wáberer Medical Center épületébent lesznek megtekinthetőek, és állandó kiállításként hívják fel a figyelmet a betegségben érintettek útjára, miközben erősítik az érintetteket abban, hogy van remény.
A művészet képes olyan érzelmeket megmutatni, amelyeket szavakkal nehéz kifejezni. Ezzel a sorozattal azt szeretnénk, ha az érintettek és hozzátartozóik éreznék: nincsenek egyedül. Küldetésünknek érezzük, hogy felhívjuk a figyelmet az olyan betegségek rendszeresszűrésére, melyek korai felismerés mellett ma már jól kezelhetőek – fogalmazott Wáberer Beáta, a Wáberer Medical Center marketingvezetője.
Büszkék vagyunk arra, hogy egy olyan kezdeményezés részesei lehetünk, amelyben partnereinkkelösszefogva, közösen állunk ki egy nemes ügy, a mellrák elleni küzdelem mellett. Ez a kampány túlmutat az üzleti határokon: valódi társadalmi felelősségvállalásról és összefogásról szól. Inspiráló látni, ahogy a kezdeményezésünk egyre nagyobb mértéket ölt, és hiszem, hogy együtt valódi, mérhető hatást tudunk elérni – tette hozzá Bálint Zsófia, a Volvo Trucks Hungary marketingvezetője.
A Waberer’s számára a társadalmi felelősségvállalás a vállalati kultúra egyik alapértéke. A cég évek óta támogat hátrányos helyzetű gyermekeket, környezetvédelmi projekteket és egészségmegőrző kezdeményezéseket – többek között a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat rákszűrő kamionjának működtetését. A Volvo Trucks Hungary pedig a társadalmi bizalom és a hitelesség jegyében rendszeresen szervez véradásokat, adománygyűjtéseket és alapítványi támogatásokat, a közösségi felelősségvállalás szellemében. A Wáberer Medical Center a legjobb társ volt a két cég számára a kampányban mint Magyarország egyik legkorszerűbb magánegészségügyi központja, amely a megelőzés és a korai felismerés fontosságát a mindennapi gyógyító munkájában is képviseli.
