Rétvári: Jól indult az EgészségAblak időpontfoglalási rendszere
Jól indult az EgészségAblak mobilalkalmazás járóbeteg-időpontfoglalási rendszere, amelyen keresztül számos szakrendelést, már több mint 80 egészségügyi intézményt lehet elérni, mondta a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára az M1 aktuális csatorna kedd reggeli műsorában.
Rétvári Bence közölte: a július elején elindult és fokozatosan bővülő lehetőséggel országosan egyre több szakrendelésre tudnak a betegek digitálisan időpontot foglalni, az indulás óta pedig napi félezer időpontot foglaltak a betegek a járóbeteg-szakrendelőkben.
A műsorban felidézték: az EgészségAblak elnevezésű mobilalkalmazásnak több funkciója van és régebb óta működik, azt július elején bővítették az járóbeteg-szakrendelésekhez hozzáférést biztosító időpontfoglalási funkcióval. Az államtitkár közölte: a mobilalkalmazással az emberek "könnyen, gyorsan és egyszerűen" bejuthatnak a szakrendelőkbe, előre tervezhetik saját ellátásukat, így valóban akkor történhet meg a kivizsgálásuk, amikor ez számukra a legmegfelelőbb. Kiemelte: az okostelefonokra letölthető alkalmazás bármikor használható, így a betegek nincsenek rákényszerülve arra, hogy bizonyos idősávokban személyesen vagy telefonon kérjenek időpontot az egyes vizsgálatokra. A rendszer további előnye, hogy a beteg válogathat az intézmények között, így azt választhatja, amelyik neki időben és távolságban éppen a legmegfelelőbb.
Az orvosoknak is egyszerűbb lett az életük, ugyanis ők így mentesülnek az időpontegyeztetések adminisztratív terhétől, több idejük jut a gyógyító munkára, ráadásul az alkalmazással a kapacitásokat is ki lehet egyenlíteni.
Az államtitkár az eddigi tapasztalatokat illetően kitért rá: mintegy ötszáz időpontot foglalnak körülbelül naponta átlagosan, de ennek a többszöröse, tehát több százezer időpont van szabadon ebben az alkalmazásban. Az első időszakban a legtöbben bőrgyógyászatra, szemészetre, fül-orr-gégészetre foglaltak időpontot, míg a legtöbb szabad időpont a tüdőgyógyászatokon, illetve a nőgyógyászatokon áll rendelkezésre, miközben utóbbi szolgáltatásért nagyon sokan fizetnek magánrendeléseken. Az alkalmazás használói nemcsak maguknak tudnak időpontot foglalni, hanem kiskorú gyereküknek, felhatalmazás esetén pedig az idős felmenőjüknek is.
Remények szerint a következő hetekben, hónapokban jelentős mértékben fog bővülni a rendszerben részt vevő intézmények száma.
Azok, akik nem rendelkeznek okostelefonnal, vagy nem szeretnék használni az új szolgáltatást, a 1812-es szám felhívásával, az egészségvonalon keresztül is bármikor tudnak időpontot foglalni.