Márkák a hamisítványiparban
A hamis termékek, és azok egyre bővülő piaca miatt társoldalunk, az Élelmiszer Online következő rendezvényének középpontjában a feketekereskedelem áll.
November 15-i, Élelmiszer Akadémia témái:
1. Márkák a hamisítványiparban
A „hamisítási ipar” világszerte virágzik: az okozott kár idén 900 milliárd dollárra tehető. Magyarországon is dübörög az iparág: tavaly 4044 esetben foglaltak le hamis terméket a hatóságok, ami négyszerese a 2006. évinek. Elgondolkodtató, hogy a hamisított termékek 70 százaléka legálisan működő boltokból került elő. Mindez számos kérdést felvet, amivl gyártónak, kereskedőnek és fogyasztóvédőnek egyaránt foglalkoznia kell!
Kérdéseink, és akik válaszolnak:
-
Mit ér ma egy márka? - Fekete Zoltán, a Márkaszövetség főtitkára
-
Felszámolható-e a feketekereskedelem? - Almási Gyula,a VPOP szellemi tulajdonjog-védelmi osztályának vezetője
-
Hol tart a hamisítóipar? - Gláser Tamás, a VOSZ alelnöke, a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület tagja
-
Miben segíthet a védjegyoltalom? - dr. Hegedűs Viktória, a Magyar Szabadalmi Hivatal védjegyosztályának jogi előadója
2. Trónkövetelő variánsok vagy a túlélés zálogai: B márkák és saját márkák
Egyre több cég rukkol elő prémiummárkáinak olcsóbb és gyengébb minőségű variánsaival. Az úgynevezett B márkák az FMCG-piacon is egyre kelendőbbek, ahogy egyre elfogadottabb az is, ha egy gyártó saját márkás termékeit is odateszi a polcra, jól ismert első áras márkája mellé. Ez a diszkontláncok saját márkáinak előretörésére jó válaszlépés lehet, feltéve, hogy nem csorbul a márkaérték, a hitelesség.
Kérdéseink, és akik válaszolnak:
-
Hogyan lehet brandet építeni és saját márkát gyárta(t)ni? - Marosfi Györgyné, az Univer Product Zrt. értékesítési és marketingvezérigazgató-helyettese, Bokor Rita, a DM-Drogerie Markt szortimentmenedzsere
-
Hogy teljesít az A és B márka ugyanabban a termékportfólióban? - Dörnyei Otília, a GfK Hungária ügyfélkapcsolati igazgatója.
További információkért látogasson el az Élelmiszer Online oldalára!