A terhességi ultrahangképekkel kezdik
Már a magzat is blogol
Modern kor modern gyermekei?
A gyerekek 92 százaléka már kétéves kora előtt megjelenik valamilyen módon az interneten, azaz 100 szülő között csak nyolc olyan van, aki ekkor még korainak tartja a nagy nyilvánosságot - írja a Gyermekévek.
Az internetes közösségi oldalak népszerűségére jellemző, hogy sokszor írni és olvasni nem tudó gyerek is saját adatlappal rendelkezik, amit legtöbbször a szülő hoz létre számára. A Gyermekévek által ismertetett kutatás szerint a gyerekek 7 százalékának előbb lesz saját e-mail címe, minthogy a harmadik gyertyát is elfújhatná a szülinapi tortáján.
Post az anyaméhből
Az AVG internetbiztonsági cég 10 országban - többek között az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Kanadában és Japánban - mérte fel a kétévesnél fiatalabb gyerekek szüleinek álláspontját arról, hogy mikortól tartják fontosnak gyerekük állandó jelenlétét a virtuális világban is. Úgy tűnik, hogy többségük már nagyon korán sürgető szükséget érez erre, hiszen a gyerekek 92 százaléka már e kor előtt megjelenik valamilyen módon az interneten, azaz 100 szülő között csak nyolc olyan van, aki ekkor még korainak tartja a nagy nyilvánosságot. A 2200 megkérdezett egyharmada még a gyerek megszületését sem várja meg ezzel, hiszen már a terhességi ultrahangképet is megosztja másokkal az interneten.
Twoddler: Twittering Toddlers from Bart Swennen on Vimeo.
A Twitter-játék
Felismerte a modern szülői igényeket a játékipar is: létezik már olyan készülék, amellyel rendszeres Twitter-látogatóvá lehet tenni az apróságokat. Az internettel összekapcsolt gép lényege, hogy a színes gombok nyomkodása és csavargatása automatikusan valamilyen aktivitást generál a Twitteren, amit aztán egy bejegyzés formájában bárki olvashat.