hirdetés
2024. november. 05., kedd - Imre.

Kórházi fertőzés, otthoni diagnosztika, digitális orvoskeresés

A magyar internetező lakosság 70 százalékának volt már rossz élménye ­ a hazai egészségügyi intézményekben – számol be a Népszabadság egy online kutatás eredményeiről.

Hosszúak a várakozási idők, nem elég tiszták az állami kórházak, rendelők – derül ki a Házi Patika online kutatásából, amelyet a  a nol.hu foglal össze. A portál a kutatásban 3035 embert kérdezett meg a Central Online Panel kérdőívének segítségével 2016 márciusában. A minta a 18 évnél idősebb, internetező magyar lakosságra vonatkozóan nem, kor és iskolai végzettség szerint reprezentatív.

A válaszadók 75 százaléka mondta azt, hogy az egészséggel, betegségekkel kapcsolatban az interneten keres információt. A megkérdezettek csaknem fele állította, hogy ez a csatorna számára elsődleges egészségügyi témákban. A kutatásban résztvevők 82 százaléka állította, hogy elfogadhatatlannak tartja, ha hetekbe, hónapokba telik, míg sorra kerül egy orvosnál. A megkérdezettek csupán nyolc százaléka válaszolta, hogy gyorsaság tekintetében teljesen elégedett az állami rendelőkkel és kórházakkal.

Fogászati és belgyógyászati vizsgálatra a lakosság mindössze ötöde kap azonnal időpontot, kardiológiára 16 százalék tud egyből eljutni. Még rosszabb a helyzet a reumatológián és az ortopédián, ahol a leggyakoribb várakozási idő 1-2 hónap.

A gyorsaság mellett az állami egészségügyi intézményrendszer másik kritikus pontja a higiénia, 42 százalék inkább elégedetlen volt a tapasztalt tisztasággal. Hogy ezt mennyire zavarónak tartjuk, az is igazolja, hogy a válaszadók 60 százaléka akár fizetne is, ha higiénikusabb, emberibb körülmények közt vehetnének részt a különböző kezeléseken. Kiemelkedően magas a kórházi fertőzések aránya, a válaszadók 15 százaléka mondta azt, hogy átesett kórházi fertőzésen, további 13 százalék állította, hogy a kezelés hatására rosszabb állapotba került, mint azt megelőzően.

Automata vérnyomásmérővel a válaszadók 66 százaléka rendelkezik, digitális vércukorszint-mérőt a megkérdezettek 26 százaléka használ. Mobiltelefonra letölthető orvoskeresőt a válaszadók közel fele, elsősegély alkalmazást nagy többsége használna.

Könyveink