hirdetés
hirdetés
2024. november. 25., hétfő - Katalin.
hirdetés

Brit szakember és német közösségi média guru a Pr Napon

Konferencia: hol a pénz a pr-ben?

Hol a pénz a pr-ben? – a kérdés minden vállalatvezető fejében felmerült már, amikor aláírta az éves pr-költségvetést, vagy amikor egy pr-projekt árajánlatát mustrálta. 

A Kreatív Csoport erre próbál választ adni a november 16-ai Pr Napon, amelynek fókuszába ezúttal a termék- és a marketing-pr-t helyezni.

November 16-án, a Continental Zara Hotelben rendezi meg a Kreatív kiadója, a Professional Publishing Hungary a harmadik Pr Napot, amelynek fő témája a pr szerepe az eladásösztönzésben. Az első Digitális Pr Nap, majd a tavalyi, kríziskommunikációt és lobbit középpontba helyező pr-konferencia után az idei témának azok az ügyfél- és ezáltal egyben ügynökségi elvárások adtak aktualitást, amelyeket többek között a válság erősített fel.

Azok az elvárások, hogy a megbízók pontosan lássák az üzleti eredményekben is, mire költik a kommunikációs büdzsét, és azok, amelyek szerint a költséghatékonyság jegyében a vállaltvezetők az „olcsóbb” pr-től remélik ugyanazokat az üzleti eredményeket, amit korábban a „drága” reklámtól vártak. A Pr Napon a szervezők megpróbálják megmutatni az ügyféloldali elvárásokat, és az ügyféloldali pr-esek, valamint a pr-ügynökségek erre adott válaszait.

Mit mutatnak a nemzetközi kutatások, és mit mondanak a hazai újságírók?

Paul Willis, a Leeds Business School Pr Tanulmányok Központjának igazgatója nemzetközi kutatásra alapozva, a prezentáció a marketing és sales kontextusában értékeli majd a pr-t. A brit szakember, aki oktatói munkája előtt a számos szakmai díjat is elnyerő Ptarmigan Consultants ügyvezető igazgató-helyettese volt, nemzetközi perspektívából mutatja be a legjobb gyakorlati megoldásokat, eszközöket és technikákat, valamint azt, hogy milyen kihívásokkal találkozhatnak a pr-szakemberek a gyakorlatban. 

A HWSW kritikus újságírói, Bodnár Ádám és Dojcsák Dániel arra adnak választ, hogyan ne csináljon egy cég termék-pr-t, és hogy mit vár el egy újságíró vagy egy szerkesztő a pr-esektől. Előadásukban megmutatják, amit az elmúlt tíz év alatt összegyűjtöttek a rossz módszerekről, elemzik, mitől rossz a sajtóközlemény, milyen hibát vétenek a pr-esek a termékbemutatón, és azt is, hogyan képes megölni a lassúság, az irrelevancia vagy a szakmaiság nélkülözése a legjobb termék kommunikációját is. 

A konferencia másik nemzetközi szaktekintélye, Alexander Wunschel a délutáni közösségi média blokk felvezető előadását tartja. A német közösségi média szakértő, marketing- és médiatanácsadó a marketing-pr-t a közösségi média világából vizsgálja meg, és bemutatja azt a kommunikációs eszköztárat, amelyhez a „lájkolás” korában a pr-ügynökségeknek alkalmazkodniuk kell. Esettanulmányaiban Wunschel olyan sikeres nemzetközi példákat hoz fel, amelyek kulcsmotívuma az elérés helyett az affinitás.

Esettanulmányok és húsz perces stratégiák

A marketing-pr-rel szembeni ügyféloldali elvárásokat Németh Viktor, a Sony Ericsson közép-európai regionális marketingigazgatója vázolja fel, a válaszokat többek között az Uniomedia szakemberei, Balatoni Zsófia és Szabó Anikó ecseteli, akik mindketten megjárták az ügyféloldalt, marketinges és pr-es területen is. Braun Róbert, a Braun & Partners Network ügyvezető igazgatója a pr erejéről beszél a márkaépítésben, és arra a kérdésre keresi a feleletet, hogy lehet-e kizárólag pr-rel márkát építeni és üzletet felfuttatni? Rózsa Iván, a sanofi-aventis kommunikációs igazgatója a saját tapasztalatain keresztül vezeti végig a közönséget azokon a cégstruktúrákon, amelyekben a marketing-pr és a pr-ügynökség elhelyezkedhet egy vállalat életében, és bemutatja, melyek az egyes szervezeti berendezkedéseknek az előnyei és hátrányai.

A számos további meghívott előadó külföldi és hazai esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogyan tudja a pr támogatni a marketinget és az eladást, hogyan képes hozzájárulni a rövidtávú üzleti célok eléréséhez, és hogyan tud ennek érdekében leghatékonyabban együttműködni a pr és a marketing, valamint a reklámügynökség. Idén is lesz a korábban nagy sikereket elért szakmai Rapid Randi – amelyen a fogalom eredeti, társkereső verziójával ellentétben – ügyfél és ügynökség találhat egymásra. Ezúttal egy gyógyszeripari, egy közműipari, egy FMCG és egy pénzügyi megbízó is lesz a villámgyors megoldásokat igénylő megbízók között. 

(forrás: Kreatív)
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés