hirdetés
hirdetés
2024. április. 25., csütörtök - Márk.
hirdetés

Itt a Pharma 2.0

Szövetkeznek a gyógyszergyártók az információs technológiai cégekkel, hogy meggyőzzék készítményeik értékéről a kormányokat és a biztosítókat. A gyógyszercégek úgy vélik, hogy okos szerkentyűket használva a páciensek valós idejű követésére bizonyítani tudják a szerek hatékonyságát, és megalapozhatják a kezelések költséghatékonyságát. Az Ernst and Young jelentése szerint ennek eredménye az lesz, hogy új együttműködések születnek a gyógyszergyártó vállalatok, valamint a számítástechnika, a telekommunikáció és a kiskereskedelem között.
  Néhány ilyen szövetség már most is működik. A Novartis például a múlt hónapban írt alá egy 24 millió dolláros szerződést az amerikai székhelyű Proteus Biomedical nevű céggel olyan „okos pirulák” létrehozásáról, amelyek az emberi testen belül közvetítenek adatokat, ellenőrzik a páciensek laboratóriumi értékeit és azt, hogy az előírásnak megfelelően szedik-e gyógyszereiket.
  A Bayer diabéteszes gyermekek számára fejleszt ki olyan glükózszintet mérő eszközt, amelyet a Nintendo játékkonzoljához lehet csatlakoztatni. A Johnson and Johnson cég Lifescan elnevezésű eszközének van olyan iPhone-ra tervezett alkalmazása is, amelynek segítségével a páciensek feltölthetik aktuális vércukorszint- értékeiket telefonjukra.
  A nagy gyógyszergyártók a korábbi üzletmenetben hagyományosan egy-egy sikeres szerre alapozták bevételeik jelentős részét. Ezek a vállalatok mostanában új területeket kezdenek meghódítani, igyekeznek költségeiket csökkenteni és rugalmas kapcsolatokat építenek ki kis biotechnológiai cégekkel. Ezt az új modellt nevezik Pharma 2.0-nak. Az Ernst and Young szerint azonban jön a Pharma 3.0 is. Az új korszak a mozgékony IT-vállalatok és a általában tízévenként új termékkel előálló gyógyszercégek közötti távolságot is szűkíti majd – vélik szakemberek. Az erőfeszítés megtérülhet: a klinikai adatok szoros követésével és a páciensek gyógyszerszedési szokásainak ellenőrzésével a gyógyszercégek bizonyíthatják a kormányoknak és a biztosítóknak, hogy termékeik működőképesek, s magas áraik indokoltságáról is meggyőzhetik őket.

MT

A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!

A kulcsos tartalmak megtekintéséhez orvosi regisztráció (pecsétszám) szükséges, amely ingyenes és csak 2 percet vesz igénybe.
E-mail cím:
Jelszó:
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés