Itt a Pharma 2.0
2010. február 25. 10:18
Szövetkeznek a gyógyszergyártók az információs technológiai cégekkel, hogy meggyőzzék készítményeik értékéről a kormányokat és a biztosítókat. A gyógyszercégek úgy vélik, hogy okos szerkentyűket használva a páciensek valós idejű követésére bizonyítani tudják a szerek hatékonyságát, és megalapozhatják a kezelések költséghatékonyságát. Az Ernst and Young jelentése szerint ennek eredménye az lesz, hogy új együttműködések születnek a gyógyszergyártó vállalatok, valamint a számítástechnika, a telekommunikáció és a kiskereskedelem között.
Néhány ilyen szövetség már most is működik. A Novartis például a múlt hónapban írt alá egy 24 millió dolláros szerződést az amerikai székhelyű Proteus Biomedical nevű céggel olyan „okos pirulák” létrehozásáról, amelyek az emberi testen belül közvetítenek adatokat, ellenőrzik a páciensek laboratóriumi értékeit és azt, hogy az előírásnak megfelelően szedik-e gyógyszereiket.
A Bayer diabéteszes gyermekek számára fejleszt ki olyan glükózszintet mérő eszközt, amelyet a Nintendo játékkonzoljához lehet csatlakoztatni. A Johnson and Johnson cég Lifescan elnevezésű eszközének van olyan iPhone-ra tervezett alkalmazása is, amelynek segítségével a páciensek feltölthetik aktuális vércukorszint- értékeiket telefonjukra.
A nagy gyógyszergyártók a korábbi üzletmenetben hagyományosan egy-egy sikeres szerre alapozták bevételeik jelentős részét. Ezek a vállalatok mostanában új területeket kezdenek meghódítani, igyekeznek költségeiket csökkenteni és rugalmas kapcsolatokat építenek ki kis biotechnológiai cégekkel. Ezt az új modellt nevezik Pharma 2.0-nak. Az Ernst and Young szerint azonban jön a Pharma 3.0 is. Az új korszak a mozgékony IT-vállalatok és a általában tízévenként új termékkel előálló gyógyszercégek közötti távolságot is szűkíti majd – vélik szakemberek. Az erőfeszítés megtérülhet: a klinikai adatok szoros követésével és a páciensek gyógyszerszedési szokásainak ellenőrzésével a gyógyszercégek bizonyíthatják a kormányoknak és a biztosítóknak, hogy termékeik működőképesek, s magas áraik indokoltságáról is meggyőzhetik őket.
MT
Néhány ilyen szövetség már most is működik. A Novartis például a múlt hónapban írt alá egy 24 millió dolláros szerződést az amerikai székhelyű Proteus Biomedical nevű céggel olyan „okos pirulák” létrehozásáról, amelyek az emberi testen belül közvetítenek adatokat, ellenőrzik a páciensek laboratóriumi értékeit és azt, hogy az előírásnak megfelelően szedik-e gyógyszereiket.
A Bayer diabéteszes gyermekek számára fejleszt ki olyan glükózszintet mérő eszközt, amelyet a Nintendo játékkonzoljához lehet csatlakoztatni. A Johnson and Johnson cég Lifescan elnevezésű eszközének van olyan iPhone-ra tervezett alkalmazása is, amelynek segítségével a páciensek feltölthetik aktuális vércukorszint- értékeiket telefonjukra.
A nagy gyógyszergyártók a korábbi üzletmenetben hagyományosan egy-egy sikeres szerre alapozták bevételeik jelentős részét. Ezek a vállalatok mostanában új területeket kezdenek meghódítani, igyekeznek költségeiket csökkenteni és rugalmas kapcsolatokat építenek ki kis biotechnológiai cégekkel. Ezt az új modellt nevezik Pharma 2.0-nak. Az Ernst and Young szerint azonban jön a Pharma 3.0 is. Az új korszak a mozgékony IT-vállalatok és a általában tízévenként új termékkel előálló gyógyszercégek közötti távolságot is szűkíti majd – vélik szakemberek. Az erőfeszítés megtérülhet: a klinikai adatok szoros követésével és a páciensek gyógyszerszedési szokásainak ellenőrzésével a gyógyszercégek bizonyíthatják a kormányoknak és a biztosítóknak, hogy termékeik működőképesek, s magas áraik indokoltságáról is meggyőzhetik őket.
MT
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!