hirdetés
2024. november. 22., péntek - Cecília.

Interneten keresztül újítanák meg a recepteket a betegek

Egyre többen várják el, hogy még nagyobb arányban jelenjenek meg a digitális megoldások az egészégügyben – derül ki az EY több mint 6000 fő bevonásával készült nemzetközi felméréséből. A megkérdezettek elsősorban online kapnák meg például a laboreredményeiket, az orvos-beteg kapcsolatban azonban továbbra is a személyes találkozókat preferálják.

Egyszerűbbnek és gyorsabbnak tartják az interneten keresztüli egyeztetést az EY globális felmérésnek válaszadói, ha receptek megújításáról (67%), vagy a laboreredményeik kiértékeléséről (61%) van szó. A megkérdezettek háromnegyede ezért automatikusan online megosztaná egészségügyi adatait az általuk igénybe vett orvosi intézményekkel, de kifejezetten fontosnak tartják (79%), hogy előre tájékoztassák őket ezeknek az információknak a védelméről és felhasználási módjáról. Az emberek többsége (71%) ugyanakkor még mindig nélkülözhetetlennek tartja a személyes konzultációt, mivel így közvetlenül meg tudják beszélni betegségüket a szakemberrel (84%), és szorosabb kapcsolatot alakíthatnak ki kezelőorvosaikkal (77%).

Sokak számára meglepő lehet, hogy a technológiai fejlődés és a Covid-19 járványt követően is ilyen fontos maradt a személyes orvos-beteg kapcsolat, amit úgy látszik, egyhamar még nem fognak felváltani az online megbeszélések. Ezért is lényeges, hogy a magánegészségügyi szolgáltatók tűpontos, naprakész ismeretekkel rendelkezzenek a páciensek igényeiről, és csak ennek fényében döntsenek a jövő fejlesztési irányairól” – hangsúlyozta László Roland, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó területének vezetője. 

A szakember hozzátette, hogy a legfontosabb trendek beazonosításában, a megfelelő stratégia kialakításában és megvalósításában is sokat segíthet egy, a területet jól ismerő és értő tanácsadó.

 

Az EY Global Consumer Health Survey 2023 felmérésről

A felmérés keretében az EY 2023 január és március között hat országban (az Egyesült Államokban, Ausztráliában, Kanadában, Írországban, Angliában és Németországban) 6 021 fogyasztót kérdezett meg. A résztvevők több mint 80 százaléka kapcsolatba került az egészségügyi rendszerrel az előző 12 hónapban. A felmérés adatait életkor, nem és régió szerint súlyozták, hogy a rendelkezésre álló legfrissebb népszámlálási adatok alapján reprezentatívak legyenek az egyes országok 18 éves és idősebb lakosságára nézve.

(forrás: noguchi.hu)

Könyveink