hirdetés
2024. április. 27., szombat - Zita.

Ijesztő jóslat: közel az összeomlás

Egyes jövőkutatók szerint akár tíz-tizenöt éven belül összeomolhat a globális egészséggazdaság – írja a Napi Gazdaságban Heim Pál, egészséggazdasági innovációs stratéga.

Az egészségügyi ellátórendszerek számára a hosszú távú fejlődés kulcsa, hogy szereplőik olyan innovatív, élményközpontú szolgáltatásokat és termékeket fejlesszenek, amelyek a betegségek korai felismerését nehezítő egyéni problémákra és az egészségmegőrzést előtérbe helyező lakossági igényekre egyaránt újszerű megoldási lehetőségeket kínálnak – idéz egy pozitív verziót a szerző.

A hagyományos, betegségközpontú gyógyítás modellje figyelmen kívül hagyja az öngondoskodás egyéni és össztársadalmi szinten is megjelenő gazdaságformáló szerepét, és ahelyett, hogy elegendő mozgásteret, megfelelő eszközöket és cselekvési lehetőségeket adna az egyéni felelősségvállalásnak, passzivitásra ösztönzi a lakosság egészét. Az új típusú, az internetes közösségi oldalak által generált társadalmi felelősségvállalás nem lehet egyenlő a rossz működési modellek, szokások intézményesített fenntartásával, vagy feltétel nélküli elfogadásával. A többség érdeke ebben a kontextusban immár azt jelenti, hogy az állampolgári jogok és a velük együtt járó kötelezettségek egyenlő mértékben illetnek meg mindenkit, azaz a színvonalas és megfelelő minőségű egészségügyi ellátásért cserébe kötelezhető vagyok a fizikai és mentális állapotomat befolyásoló szabályok betartására is.

Amíg az ügyfelek problémáinak kezelését az üzleti életben évtizedek óta egy teljesen rutinszerű és megszokott marketingszemlélet határozza meg, az egészségügyi intézmények kevés kivételtől eltekintve a mai napig nem ismerték még fel, hogy miként tehetik egyedivé szolgáltatásaikat. A siker érdekében a versenyre és az ügyfelek – valamint a dolgozók – megtartására, elköteleződésére fogékony intézményeknek nem a hagyományos kórházi–rendelői „a beteg vár a gyógyítóra” modellt kell alkalmazniuk, hanem egyedi, innovatív „egészségközvetítő” szolgáltató központokká kell alakulniuk  - érzékelteti a szerző a napigazdasag.hu-n, hogy potenciális betegnek és szolgáltatónak együtt kell létformát váltania, ha meg akarja úszni a nagy összeomlást.

(forrás: Napi Gazdaság)
hirdetés

Könyveink