Így küzd meg a magánszektor a koronavírussal
A magán egészségügyi szolgáltatók kisebb kapacitással, de még működnek, a biztosítók így tudják megszervezni a beteg ügyfeleik ellátását, írja a Napi.hu.
A koronavírus-járvány azonban nem várt nehézségeket hozott ezen a fronton is. Az NN-nél például a kórházi hotelszolgáltatás esetében a fekvőbeteg-ellátás határozatlan ideig szünetel, a cég ehelyett pénzbeli szolgáltatást nyújt az ügyfelek részére.
A CIG Pannóniánál úgy tapasztalják a jelenlegi járványügyi helyzetben az ellátást végző szolgáltatók kapacitása óráról órára változik, van, ahol szűkül, s van, ahol a helyzethez alkalmazkodva újra nyitnak szakmákat. Bár az ügyfelek igényei is csökkentek, de az ellátásszervezésben a szűkülő szolgáltatói kapacitások és a kormányrendelkezések miatt fennakadások elképzelhetők – mondták a Napi.hu-nak.
"A magánegészségügyi szolgáltatók igyekeznek a lehetőségekhez képest a legtöbb ponton szolgáltatást nyújtani az ügyfeleknek. Természetesen az állami előírásokat nekik is be kell tartani. Így például a 65 évnél idősebb orvosok magánellátásban sem találkozhatnak beteggel" – tették ehhez hozzá az Uniqánál.
A betegek döntő részénél azért sikerül elintézni az orvosi ellátást. "A magánellátások szervezése nem állt le, a velünk szerződésben álló egészségügyi magánintézmények, orvosok többsége nyújt még ellátást, jóllehet a jelenlegi helyzetre tekintettel a kapacitások átmenetileg átalakultak, illetve csökkentek némileg, és az ügyfelek esetleges félelme is hozzájárul, hogy összességében kevesebb ellátásszervezés történik" – mondják a Groupama szakértői.
Szinte minden biztosító arról számolt be, az egészségbiztosítással rendelkező ügyfelek a járvány kitörése óta ritkábban fordulnak hozzájuk, hogy szervezzenek nekik orvosi ellátást. Ahogy az állami rendszerben, úgy a magánban is igyekeznek elkerülni az orvoslátogatást, a várótermeket, nehogy ott fertőződjenek meg az új koronavírussal. "A csökkenő szolgáltatási kapacitást ellensúlyozza a csökkenő ügyféligény. A szolgáltatás egy része pedig eltolódott a személyes konzultációról a telefonos konzultációra" – mondják az Allianz szakértői.
Hasonló a helyzet az NN-nél. Az egészségügyi szolgáltatói kapacitás a körülmények miatt ugyan szűkült, ezzel párhuzamosan azonban az ügyfélmegkeresések száma is csökkent, így a korlátozott szolgáltatói kapacitás mellett is elegendő kapacitás áll rendelkezésre az ügyfelek maradéktalan ellátására.
Maguk az egészségügyi intézmények is óvatosabbak. "Vannak még magánszolgáltatók, amelyek változatlanul fogadnak betegeket, elsősorban a sürgősebb eseteket, de ehhez gyakran telefonon előszűrést végeznek, elkerülendő a fertőzött beteggel történő felkészületlen találkozást. Emellett egyre több szolgáltató készül a heteken belüli újranyitásra." – mondja Zsolnai Gábor, az Union egészségbiztosítási vezetője.