Háziorvos helyett ügyelet
A lakosság a sürgősségi ügyeletet gyakran a háziorvosi rendelés meghosszabbításának gondolja, és ezzel leterheli az egészségügyi rendszert. Ez azonban nem helyi sajátosság, írja a BAON.
Az országos adatok összesítéséből levonható tapasztalatok alapján elmondható, hogy az indokolatlan hívások aránya 67 százalék körül alakul. A Kiskőrösi Járásban valamivel jobb a helyzet: ez a számarány ugyanis csak az 57 százalékot éri el.
Az ügyeletet fenntartó Emergency Service Kft. adatai szerint az általa országszerte üzemeltetett 74 szolgálat közül a kiskőrösi esetében a legmagasabb az egy napra eső betegszám. A legtöbb budapesti kerületi ügyelet ellátási számát is meghaladja, pedig azokban 24 órás egészségügyi segítségnyújtás működik.
Az Emergency Service Kft. által összeállított beszámoló szerint a térségből tavaly 9493 személy fordult valamilyen indokkal a járási központban működő ügyelethez. Kiskőrösről 5028 esetben kértek segítséget. A telefonhívásokból és egyéb dokumentációkból kiderül, hogy 3665 esetben felnőtt, 996 esetben gyermek fordult panaszaival az ügyeletes orvoshoz. A kőrösi megkeresésekből kiolvasható, hogy 2670 esetben indokolatlan volt a hívás, vagy az ügyeleten történő megjelenés, közli a lap.