Gyógyszerreklámozó weblapok: melyik a leghatékonyabb site?
A Manhattan Research amerikai gyógyszer- és egészségügyi ellátás piackutató intézet nemrég ismertette az ePharma Consumer® v10.0 (eFarma Fogyasztó) tanulmány eredményeit.
A vizsgálat célja az amerikai fogyasztók online viselkedésének felmérése volt abból a szempontból, hogy hogyan használják az internetet gyógyszerfelíratásra. Emellett webhelyek százairól gyűjtöttek alapvető adatokat, például felmérték az elégedettséget, a látogatás okát és a látogatást követő cselekedeteket. A 2010 utolsó negyedévében lefolytatott tanulmányba 6606 olyan egyesült államokbeli felnőtt személyt vontak be, akik az utolsó 12 hónapban meglátogattak gyógyszerreklámozó webhelyeket az interneten.
Az eredmények szerint a gyógyszerreklámozó webhelyek igen hatékonyak voltak a meglátogatásuk utáni cselekedetek tekintetében. A látogatók 74 százaléka tett valamit a gyógyszerrel kapcsolatban: vagy megbeszélték a termékkel kapcsolatos információkat orvosukkal, családjukkal, barátaikkal, vagy arra kérték orvosukat, hogy írja fel a gyógyszert, vagy további információkat kerestek a termékről az interneten.
A megvizsgált több mint 320 gyógyszerreklámozó weblap közül a Levitra® (vardenafil) honlapja késztette a látogatókat a leggyakrabban arra, hogy felírassák a gyógyszert orvosukkal. (A Levitra® az erekciós zavar kezelésére használatos.) A sorrendben a következők a Chantix® (varenicline; dohányzásról való leszokást segítő szer), a Cialis®, (tadalafil; potencianövelő szer), a Nexium® (esomeprazole; peptikus fekély és gasztroözofageális reflux kezelésére alkalmazzák) és a Yaz® (drospirenone/etinil-ösztradiol/levomefolate; fogamzásgátló szer) voltak. A Viagrának a kilencedik hellyel kellett beérnie.
A vizsgálatról részletesebben a http://www.manhattanresearch.com/research/data-snapshots/epharma-consumer-data-snapshot.aspx weblapon olvashat.