GVH-eljárás
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eljárást indított a shopolo.hu weboldalon, valamint Facebook és Instagram posztokban az Antiseptic, illetve Antivirus elnevezésű terméket népszerűsítő vállalkozással szemben.
A GVH közleménye szerint az eljárás alá vont vállalkozás a termék népszerűsítése során különösen a termék elnevezését, vizuális és szöveges megjelenítését, valamint a termékkel kapcsolatos fogyasztói tapasztalatokat valószínűsíthetően megtévesztésre alkalmas módon jelenítette meg. A vállalkozás valószínűsíthetően megalapozatlan információkat közölt a termék tulajdonságairól, így különösen a vírusokkal és baktériumokkal szembeni védelemre alkalmasságáról.
A cég nem jelölte meg a termék gyártóját vagy forgalmazóját, ezek elérhetőségét, valamint a termék összetételét. Emellett valószínű, hogy nem valós információkat közölt a termék kiszállításáról. Az eljárás alá vont vállalkozás valószínűsíthetően megsértette a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény rendelkezéseit.
A versenyhivatal szerint a cég kommunikációja széles fogyasztói körhöz juthatott el, főként, hogy a koronavírus-járvány miatt a hasonló termékek iránt megnőtt a fogyasztók érdeklődése, és fokozottabban látogatják az ilyen termékeket kínáló webáruházakat és más online értékesítési csatornákat. Közleményében a GVH ismételt hangsúlyozta a fogyasztói körültekintés fontosságát, valamint a hirdetők és a hirdetések közzétevőinek kiemelkedő szerepét a felelős kommunikáció kialakításában.