Reklám, SWOT, backoffice...
Fogalomtár
Backoffice: az ügyfelekkel közvetlenül kapcsolatba nem kerülő személyek, tevékenységek, melyek elengedhetetlenek a frontvonali tevékenységek problémamentes lebonyolításához.
Célcsoport: a kommunikációval elérni kívánt társadalmi csoport, akinek viselkedését befolyásolni kívánjuk.
Frontvonal: az ügyfelekkel közvetlenül kapcsolatba kerülő személyek, tevékenységek.
Outreach programok: az egészségügyi gyakorlatban azokat a programokat jelenti és elsősorban az ügyfélszolgálatok végzik, melyekkel az egészségügyi intézmény vagy orvos elérni kívánja az őt egyébként fel nem kereső, szolgáltatást igénybe nem vevő pácienseket.
Piac: „a hely, ahol a csere megtörténik”, azaz az eladók és vevők találkozási pontja.
Public relations (pr): kommunikációs tevékenység, melynek célja a hosszú távú bizalom és elismertség kialakítása.
Promóció: befolyásolás, értékesítés elősegítése bizonyos kedvezményekkel, ajándékokkal, akciókkal.
Reklám: kommunikációs eszköz, melynek célja azonnali hatás elérése, vásárlásra ösztönzés.
SWOT analízis: egy-egy szervezet, személy, tevékenység elemzése, értékelése erősségei és gyengeségei alapján.
Szegmentálás: egységes, homogén csoportokra osztás, meghatározott szempontok szerint.
Szórólap: olyan – egyszerű kivitelű – reklámeszköz, melyből nagy példányszám készül, és széles körben terjesztik, nem csak a célcsoport körében.
Win-win helyzet: tárgyalási eredmény, melyben mindkét tárgyaló fél nyertesnek érzi magát.