Felmérés az OTC-reklámokról
2005. február 01. 00:00
A Mediagnozis adatai alapján a harmadik legnagyobb reklámköltő iparág a vény nélküli gyógyszegyógyszerek, illetve a gyógyhatású készítmények piaca. A listaáron mért közel 23 milliárd forintos költés 23 százalékos növekedés a tavalyi évhez képest – ezzel az 5. helyről a 3. helyre ugrott az OTC-piac, megelőzve például a bankok vagy a szeszes italok hirdetéseit.
A Roche és a Wyeth 3 milliárd forint feletti listaáras költéssel abszolút vezetője ennek a piacnak. A 2005-ös OTC-hirdetési eloszlásra a Roche felvásárlása lehet a legnagyobb hatással. A svájci cég Consumer Healthcare részlegének új tulajdonosa a Bayer, amely 765 milliós költéssel (9. hely) szintén meghatározó szereplője a vény nélkül kapható gyógyszerek piacának.
A Roche és a Wyeth 3 milliárd forint feletti listaáras költéssel abszolút vezetője ennek a piacnak. A 2005-ös OTC-hirdetési eloszlásra a Roche felvásárlása lehet a legnagyobb hatással. A svájci cég Consumer Healthcare részlegének új tulajdonosa a Bayer, amely 765 milliós költéssel (9. hely) szintén meghatározó szereplője a vény nélkül kapható gyógyszerek piacának.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!