Egyre jobban szorul a hurok
Adócsökkentés helyett növelte a terheket a kormány
A minimálbér kétszerese utáni járulékfizetési kötelezettséggel, szolidaritási adóval, a veszteségesektől elvárt adóval, valamint házipénztáradóval sújtják a vállalkozásokat a megszorító intézkedések. Jelentősen emelkednek az evások terhei is.
Szeptembertől havonta legalább 125 ezer, 2007. január 1-jétől pedig 131 ezer forint után kell megfizetni a munkáltatói, illetve a munkavállalói társadalombiztosítási járulékot. Ez egyaránt vonatkozik a munkaviszonyban foglalkoztatottakra, a társas vállalkozás főfoglalkozású tagjára, illetve alkalmazottjára, valamint a főfoglalkozású egyéni vállalkozókra. Beletartoznak a körbe az egyszerűsített vállalkozói adózást választók is. Utóbbiaknak októbertől a jelenlegi 15 helyett már 25 százalékos adót kell fizetniük. A tételes átalányadózóknak, valamint az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást fizetőknek továbbra is a minimálbér után kell a teljes öszszegű járulékot megfizetniük.
Katona Tamás, a Pénzügyminisztérium államtitkára nemrégiben sajtótájékoztatón közölte: az intézkedéssel a fekete jövedelmeket szeretnék kifehéríteni. Aki nem akarja vállalni az emelt járulékot, kevesebbet is fizethet. Elismerte viszont, hogy a kisebb járulékteher alapot szolgáltathat az adóellenőrzésre.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!



