hirdetés
hirdetés

Egyre jobban szorul a hurok

Adócsökkentés helyett növelte a terheket a kormány

A minimálbér kétszerese utáni járulékfizetési kötelezettséggel, szolidaritási adóval, a veszteségesektől elvárt adóval, valamint házipénztáradóval sújtják a vállalkozásokat a megszorító intézkedések. Jelentősen emelkednek az evások terhei is.

Szeptembertől havonta legalább 125 ezer, 2007. január 1-jétől pedig 131 ezer forint után kell megfizetni a munkáltatói, illetve a munkavállalói társadalombiztosítási járulékot. Ez egyaránt vonatkozik a munkaviszonyban foglalkoztatottakra, a társas vállalkozás főfoglalkozású tagjára, illetve alkalmazottjára, valamint a főfoglalkozású egyéni vállalkozókra. Beletartoznak a körbe az egyszerűsített vállalkozói adózást választók is. Utóbbiaknak októbertől a jelenlegi 15 helyett már 25 százalékos adót kell fizetniük. A tételes átalányadózóknak, valamint az egyszerűsített közteherviselési hozzájárulást fizetőknek továbbra is a minimálbér után kell a teljes öszszegű járulékot megfizetniük.
Katona Tamás, a Pénzügyminisztérium államtitkára nemrégiben sajtótájékoztatón közölte: az intézkedéssel a fekete jövedelmeket szeretnék kifehéríteni. Aki nem akarja vállalni az emelt járulékot, kevesebbet is fizethet. Elismerte viszont, hogy a kisebb járulékteher alapot szolgáltathat az adóellenőrzésre.

A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!

A kulcsos tartalmak megtekintéséhez orvosi regisztráció (pecsétszám) szükséges, amely ingyenes és csak 2 percet vesz igénybe.
E-mail cím:
Jelszó:
DUTKA NOÉMI
a szerző cikkei

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés