Egészségügyi műveltség és magabiztosság
Milyen eszközöket érdemes igénybe venni ahhoz, hogy a lakosság informált legyen az egészség terén?
Az International Journal of Pharmaceutical and Healthcare Marketing című lapban Sejin Ha és Yun Jung Lee azt vizsgálja, milyen a kapcsolat a fogyasztók egészségügyi információk keresése terén megnyilvánuló önbizalma és egészsége, egészségmagatartása között (pl. egészségügyi műveltség, a rákmegelőzéssel kapcsolatos tudás vagy az Internet használata az egészségügyi információszerzés elsődleges forrásaként).
A vizsgálat – Determinants of consumer-driven healthcare: Self-confidence in information search, health literacy, and trust in information sources – egy amerikai nemzeti felmérés (Health Information National Trends Survey, 2007) adatait használta, és feltárta, hogy a fogyasztók egészségügyi információk keresése terén megnyilvánuló önbizalma attól függ, mennyire bíznak az egészségügyben dolgozó szakemberekben, az egészségügyi kormányhivatalokban és az internetben –, azonban nem függ attól, bíznak-e a populáris lapok, magazinok egészséggel kapcsolatos információiban. Az eredmények segítenek az egészség terén informált lakosság kialakításában.