Csató Gábor Az Év Fiatal Vezetője
Az Országos Mentőszolgálat főigazgatója lett a legrangosabb hazai HR-elismerésének számító „Az Év Fiatal Vezetője” díj 2020-as abszolút nyertese, írja a Növekedés.hu.
Ön mindössze 33 éves volt, amikor megbízták az Országos Mentőszolgálat vezetésével. Mi volt a célkitűzése?
Amikor kineveztek, az OMSZ nagyon komoly tudással és tapasztalattal bíró, elhivatott munkatársakkal rendelkező, ugyanakkor rendkívül merev, félkatonai szervezet volt. Tisztában voltam ezzel, hiszen másodéves orvosegyetemista koromtól a rezidens évek végig mentőztem, a dédnagyapám pedig mentőápoló volt, így mondhatni, „genetikai vonalam” van a sziréna hangjához. De azt is tudtam, hogy alapvető változásokra van szükség ahhoz, hogy ez a fantasztikus hagyományokkal rendelkező szervezet a 21. századi környezetben is hatékonyan tudjon működni. Azért is pályáztam a főigazgatói posztra, mert tudtam, hogy ehhez arra a fajta modern menedzsment- és reformszemléletre, vállalati kultúrára van szükség, amit az én korosztályom képvisel.
Melyek voltak azok a pontok a szervezetnél, ahol leginkább szükség volt beavatkozásra?
Alapvető problémát jelentett, hogy hiányoztak az adatvezérelt döntéstámogatás alapfeltételei, amit a valós idejű és transzparens információk jelentenek. Ehhez elsősorban digitalizálni kellett a működési folyamatokat.
Egy interjúban úgy is nevezte magát, mint az első digitális bennszülött főigazgatót…
Igen, mert egyrészt mindig is érdeklődtem a technológia és azon belül az információtechnológia, a digitális eszközök iránt, másrészt a kezdetektől egyértelmű volt, hogy ezen az úton kell nagyot lépnie a mentőszolgálatnak. Természetesen különösen ügyelve arra, hogy közben érezhetően javuljon a bajtársak erkölcsi és anyagi megbecsülése, megújuljon a gépkocsi- és az eszközpark, valamint a mentőállomások infrastruktúrája.
Mi az, amit az elmúlt öt évben a digitalizáció terén sikerült elérniük? Most már mindenütt tabletet használnak?
Széles körben használatba vettük a tableteket, igen, de ez csupán egy eszköz, amin a teljesen digitális alapra helyezett beteg- és mentési dokumentációt, vagyis az évi 1,2 millió mentés, vagy a megtett több mint 40 millió kilométer adatait rögzítjük. Ezeket az adatokat azonban nemcsak tároljuk, hanem az üzleti intelligencia algoritmusok segítségével elemezzük és értelmezzük is. Ez hatalmas segítséget nyújtott már a koronavírus-járvány alatt is számunkra, mert a valós idejű információk alapján valóban jó döntéseket tudtunk hozni. Segítségül hívtuk a mesterséges intelligenciát is, hogy egyre jobban tudjuk tervezni a tervezhetetlent, és még pontosabb tudjuk: mikor, hová, mennyi mentőautót kell szervezni.Ezt a belső rendszert egészítette ki a Szív City és az Életmentő applikáció, és összességében ezzel tudunk még hatékonyabbak lenni, még nagyobb segítséget nyújtani azoknak, akiknek szükségük van a mentőszolgálatra.
A teljes interjút ITT olvashatja