2024. november. 22., péntek - Cecília.
hirdetés
hirdetés

Csak krízishelyzetben!

A Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetségének adatai alapján az elmúlt 1 évben – más segélyhívó számokhoz hasonlóan – jelentősen emelkedett az inadekvát hívások száma. A hecc- és zaklató hívók magas aránya jelentős időveszteséget, pszichés terhet okoz az önkéntesek munkájában, felesleges kiadást az állami közteherviselésben. A legnagyobb problémát azonban az okozza, hogy a telefonvonalak foglaltsága miatt a valóban rászorulók, krízishelyzetben lévők nem kaphatnak segítséget…

A 116-123 ingyenesen hívható telefonos lelki elsősegély hívószám bevezetése óta folyamatosan növekszik a hívások száma a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok (LESZ) 18 szolgálatánál. Az elmúlt év adatai alapján a közel 200 000 hívás több mint 60%-a inadekvát tartalmú (téves, néma, hecc, zaklató hívás).

Kiemelkedő a hecchívók, szórakozni kívánó hívók aránya, akik a segélyhívás lehetőségével nem a célnak megfelelően élnek. Az általuk okozott foglalt segélyhívó-vonal azt eredményezi, hogy a krízisben, konfliktushelyzetben lévő, szuicid szándékkal a lelki elsősegély telefonszolgálatokhoz forduló hívók nem érik el az önkéntes segítőket.

A LESZ szándéka, hogy felhívja a figyelmet a segélyhívószám adekvát használatára, hogy érdemben "Beszélhessünk egymással…", valamint különböző jogi lehetőség igénybe vételét fontolgatja a hecc- és zaklató hívók távoltartása végett.

(forrás: Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége, MTI-OS)
hirdetés

Könyveink