Csak egy telefon lenne...
A várakozás heteiben egyre többen döntenek úgy, hogy inkább magánrendelésre mennek. Azzal viszont már nem törődnek, hogy az előjegyzett időpontot lemondják, írja a SZOLJON.
Nem veszik rá a fáradságot, hogy legalább egy telefonnal jelezzék, így egyszerűen hiába várják őket.
Ez pedig senkinek sem jó. Nem jó annak a páciensnek, aki kényszerűségből fizet azért, hogy korábban megvizsgálják. Nem jó az orvosnak, aki tétlenül várja a következő beteget. Nem jó az asszisztensnek, aki maga is pironkodik a zsúfolt előjegyzési listát böngészve, nem tudván, hogy mikor csúszik be egy-egy szabad időpont.
És főként nem jó az ezután jelentkezőknek, akik előtt olyanok tartják fenn heteken keresztül a sort, akik aztán mégsem veszik igénybe a vizsgálatot. Egyfajta öngerjesztő folyamat ez, amelynek vége mind több kifizetett magánvizsgálat és mind hosszabb lista lesz.
Nem vitatom, számtalan dolgot lehet felsorolni, ami döcögve működik az egészségügyben. Így azonban magunknak tesszük még rosszabbá. Pedig csak egy telefon lenne…