hirdetés
hirdetés
2024. május. 10., péntek - Ármin, Pálma.
hirdetés

c3t

Több mint egy milliárd forint, 190 gyógyszercég, 722 vényköteles termék, 2602 megjelenés. Ezek a számok határozzák meg a gyógyszercégek reklám költéseit 2010. első 10 hónapjában. A 190 hirdető cég 722 különböző gyógyszert reklámozott, melyek 2602-szer jelentek meg a feldolgozott 88 orvosszakmai folyóiratban és azok supplementumaiban. Az 1023 milliós költést lista árakkal számoltuk, azaz a kiadók által megadott hivatalos árjegyzék szerint. 

Ez év első félévében a Richter Gedeon Nyrt. messze kimagaslik a többi gyógyszercég közül több mint 61 milliós költésével, melyet 44 termék reklámozására fordított. A GSK a Richter-hez képest közel feleannyi termék hirdetésére költött több mint 48 milliót, míg a Novartis 19 terméket 44 millióért hirdetett. Az Egis reklám költségének a felét a Covercard – Coverex termékekre költötték. A sanofinál nem meglepő, hogy a költés egy harmada a diabetikus szerekre fordítódott.

 

Szintek

2010.01.01. - 2010. 10.31.
Ft (elköltött pénz)

1

Richter Gedeon Nyrt.

61 370 000

2

GlaxoSmithKline Kft. (GSK)

48 334 000

3

Novartis Hungária Kft

44 199 000

4

EGIS Gyógyszergyár Nyrt.

43 509 000

5

Sanofi-Aventis Zrt.

38 314 000

6

Ratiopharm Hungária Kft.

34 332 000

7

PFIZER Kft.

34 190 200

8

Merck Sharp & Dohme -Schering Plough (MSD - SP)

29 730 000

9

Janssen-Cilag Kft.

28 735 200

10

Servier Hungária Kft

25 816 000

11

Bayer Schering Pharma AG

24 573 000

12

AstraZeneca Kft.

24 468 000

13

MERCK Kft.

24 440 000

14

ROCHE Magyarország Kft.

23 516 000

15

Wörwag Kft.

13 913 400

Amennyiben a reklám költéseket termékek szintjén hasonlítjuk össze, úgy a legnagyobb költés a Covercard / Coverex csoport esetében mutatható ki. A két termék együttes reklám költsége megközelíti a 23 milliót. Ennek a csoportnak a költése önmagában majdnem eléri a céges ’rangsorban’ 14. helyen álló Roche össz reklám költségvetését.

A húsz legtöbbet reklámozott szer közül tíz a C ATC csoportba tartozik, így természetesen a kardiovaszkuláris szerek tették ki a költés majdnem felét. Az R ATC csoport négy szerrel a második a sorban.

Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
hirdetés