Az új iPad és a többiek
Lezajlott a várva várt san francisco-i bemutató, és az Apple néhány más újdonság mellett végre megmutatta az új iPadet a nyilvánosságnak.
A prezentációt a cég vezérigazgatója, Tim Cook nyitotta meg, aki a megváltozott világról, és az úgynevezett „post-PC” korszakról beszélt. Mára a hagyományos számítógépek jelentősége csökkenőben van, és a modern eszközöknek már nemcsak hordozhatóknak, de bárki által könnyen használhatóknak is kell lenniük.
Az iPad ezen belül is új kategóriát tudott teremteni, nem várt sikert hozott, ezzel tört be az Apple ebbe a bizonyos post-PC-nek nevezett korba – írja a beszeljukmac.com.
Természetesen nem maradtak el az előző időszakok szokásos értékesítési mutatószámai sem. Az Apple-nek már 362 üzlete van világszerte, és csak a tavalyi évben 315 millió iOS eszközt tudott értékesíteni.
Az App Store is hihetetlen sikernek örvend, megvolt a 25 milliárdodik letöltés is, és a felhasználók már 585.000 alkalmazás közül válogathatnak a Store-ban.
A hírek igaznak bizonyultak, tényleg megérkezett a japán nyelvű támgatás Siri. Cook külön kiemelte a digitális asszisztens sikerét, és azt, hogy mennyire megkönnyíti a felhasználók életét.
Ahogy az a pletykák alapján várható volt, a cég bemutatta az új Apple TV-t is, 1080p-s videótámogatással és megváltozott felhasználói felülettel. Az Apple TV ára változatlanul 99 dollár, előrendelhető, és március 16-án érkezik meg az üzletekbe.
Az iCloud szolgáltatása is 1080p-s támogatással rendelkezik, és a felhasználók bármelyik eszközükről – köztük Apple TV-ről is - streamelhetik a tartalmakat, mostantól ráadásul még jobb minőségben.
Az iPaddel az Apple egészen új kategóriát nyitott a számítógépes eszközök piacán, és a táblagép sikerét mi sem mutatja jobban, hogy bármilyen hasonló terméknél nagyobb számban értékesítették. Csak a tavalyi utolsó negyedévben 15,4 millió iPad talált gazdára.
Az iPaddel az Apple Cook szerint egy olyan eszközt akart összerakni, ami tökéletes a felhasználók által leggyakoribban használt tevékenységekre, legyen szó játékról, böngészésről, könyvolvasásról vagy emailezésről.
Az új iPad bemutatását már a cég marketingvezetője, Phil Schiller kezdte meg. Nagy meglepetés nincs, igaznak bizonyultak a hírek a 2048x1536 pixeles felbontású Retina kijelzőről. Schiller szerint az új iPad kijelzője annyira éles képet ad, amit gyakorlatilag egy hagyományos újságot olvasva se érhetünk el. Ez a valaha készült legjobb mobil kijelző, aminek a felbontása a HDTV-két is felülmúlja.
Az új iPad processzora végül tényleg az A5X nevet kapta, az „X” pedig a négymagos grafikus chipet jelöli. Az új chip négyszer gyorsabb a Tegra 3-mal összehasonlítva.
Új, 5 megapixeles iSight kamerát is kapott az iPad, ami jóval jobb minőségű az előd kamerájánál, illetve egy előlapi FaceTime kamerát.
Az iPad billentyűzete kiváló Schiller szerint, de új funkcióként megjelent a diktálás funkciót előhívó gomb, amivel amerikai, brit és ausztrál angol, valamint francia, német és japán nyelveken diktálhatjuk be a leírni kívánt szöveget.
Megérkezett a többször pletykált 4G LTE támogatás is, amit a legtöbben csak az iPhone 5-tel vártak. Az új iPad LTE hálózaton akár 73 Mbps-es sebességre is képes, ami szolgáltatótól függően megosztható WiFi hotspotként.
Az akkumulátor üzemideje továbbra is 10 óra, sőt a gyári adatok szerint még 4G használata mellett is 9 óráig bírja majd az iPad egy töltéssel. Úgy tűnik az elmúlt hetekben bemutatott állítólagos hátlapok igaziak lehettek, ugyanis az iPad tényleg csak egy nagyon kis mértékben vastagabb és nehezebb az elődnél.
Jó hír, hogy nem drágult az iPad, az alapverzió továbbra is 499 dollárért vihető el, míg a 32 és 64 GB-os verziók ára sorrendben 599 és 699 dollár. A 4G-s modellek ennél egy kicsit drágábbak lesznek, 629, 729 és 829 dollárba fog kerülni a három verzió. Mindegyik modell kapható lesz fekete és fehér színben is. Az iPad 2-ből az alapmodell továbbra is kapható lesz csökkentett, 399 dolláros áron.
A bemutató végén még szóba kerültek az alkalmazások is. Frissül többek között az iWork, a Garageband és az iMovie. Megújul az iPhoto is, akár 19 megapixeles képeket is tud kezelni, intuitívabb multi-touch gesztusokat kaptunk, és megújulnak a szokásos képszerkesztő eszközök, illetve könnyebben tudjuk Facebookra vagy Twitterre posztolni az elkészült képeket. Az új iPhoto mától érhető el 4,99 dolláros áron.
Néhány országban már március 16-tól, Magyarországon március 23-tól lesz elérhető az új iPad.