Az Országos Gerincgyógyászati Központ integrált betegedukációs tevékenysége
Pályázó: Budai Egészségközpont Kft.
Kategória: Integrált betegedukációs kampány kategória - For Profit cégek
Elismerő oklevélben részesült pályázat.
Projekt címe
Betegoktatási program az Országos Gerincgyógyászati Központban
Projektcél
A gerincbetegségekkel és azok kezelésével, megelőzésével kapcsolatos tudásszint növelése, gerincbetegek terápiahűségének növelése, és terápiájának és az életmódváltás támogatása.
Projekt célcsoport
A felnőtt lakosság mintegy nyolcvan százaléka életében legalább egyszer átélt nagy gerincfájdalmat, ezért a kampány célcsoportja inkluzív jelleggel foglalja magába a 16-65+ korosztályt, közülük elsődleges célcsoportként a 35-44 éves női célcsoportot határoztuk meg.
Projekt leírása
Az Országos Gerincgyógyászati Központ tartalommarketing aktivitása során nem kampányszerűen, hanem a betegút egyes fázisaihoz igazodva, különböző csatornákon keresztül juttatjuk el az üzeneteinket a célcsoporthoz a rendelkezésére álló, gerincbetegségekhez kapcsolódó tudásanyagot.
A folyamatos kommunikáció a célcsoport érdeklődési körének megfelelően szakmailag korrekt, mégis szórakoztató és érdekes formában történik. A kommunikáció középpontjában az edukáció és az ismeretterjesztés áll, melynek célja, hogy a márkánkat egyfajta tudásközpontként pozícionáljuk, miközben erősítjük a márka iránt érzett bizalmat is. Aktivitásunk során kiemelt szerepet kap a vizualitás, amely elősegíti az ismeretek elsajátítását, érthetővé és érdekessé teszi a tudásanyagot.
A betegúthoz igazodó kommunikáció során az intézményi kommunikáció céljai, a használt eszközök, az on-és offline kommunikációs csatornák igazodnak a betegút fázisaihoz:
- Probléma, igény kialakul – beteg vagyok? Cél az edukáció, az adott probléma hiteles bemutatása az Országos Gerincgyógyászati Központ szakmai blogfelületén a Gerinces Magazinban és a Gerinces Blogon.
- Megoldáskeresés – kihez fordulhatok? Cél a thought leadership, a bizalom kialakítása, interjúk, esettanulmányok, orvos önéletrajzok, statisztikák, páciens vélemények az Országos Gerincgyógyászati Központ weboldalán.
- Kapcsolatfelvétel – hogyan vehetem igénybe? Cél a kapcsolatfelvétel ösztönzése, GYIK, elérhetőségek, űrlapok, CTA-elemek az Országos Gerincgyógyászati Központ weboldalán.
- Megjelenés – kórházban vagyok! Cél a gyógyító tevékenyég támogatása, betegtájékoztató füzetek, intenzív tantermi oktatás és pszichológiai tanácsadás az Országos Gerincgyógyászati Központban történő tartózkodáskor.
- Egészségmegőrzés. Cél az egészségtudatos lakosok számának növelése, hírlevelekkel, Gerinckontroll könyvvel, videókkal és blogfelülettel. A program eredménye a sikeres ügyfélmegtartás és a compliance növelése.
- Az elégedettség, vagyis advocacy fázisban volt pácienseink kérdőívek kitöltésével nyújtanak visszacsatolást a szolgáltatásról (járó-vagy fekvőbeteg-ellátás), az Országos Gerincgyógyászati Központ Facebook-oldalán pedig szívesen megosztják sorstársaikkal az intézményben szerzett tapasztalatokat.
Eredmények
Az Országos Gerincgyógyászati Központ online portfóliójának folyamatos organikus, járóbeteg-forgalomhoz igazodó növekedése (2015 májusában az oldalmegtekintések száma közel 160.000), amiből arra következtetünk, hogy a betegek az intézményben történő látogatást megelőzően és/vagy azt követően felkeresik weboldalainkat. Az intézményben a betegtájékoztatás, pszichológia és betegoktatás tevékenységekhez köthető visszajelzések, pl. betegeink 68%-ának csökkentek a panaszai az oktatásuk óta, 75%-a számolt be a gyógyszerszedési szokásainak változásáról. A kedvező tapasztalataikat betegeink a social media felületeken (OGK FB, Gerinces FB) is megosztják, ahol folyamatosan és organikusan növekszik a követők és az interakciók száma.