Az ombudsmannak is ír a TASZ
Válaszolt az ÁNTSZ a TASZ első bejelentéseire, amelyeket a kórházi fertőzések miatt indított kampányukban továbbítottak neki.
Kórházi fertőzések miatt indított kampányukban megtörtént eseteket gyűjt a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ), amiket csoportosítva továbbítanak az ÁNTSZ-nek, hogy kivizsgálják az esetek körülményeit. Azt kérdezik: biztos minden szabályosan működik egy olyan intézményben, ahol a betegek kórházi fertőzéseket kapnak?
Az ÁNTSZ bármikor lefolytathat ellenőrzést, vizsgálhatja, hogy jogszerűen, és a szakmai szabályok szerint zajlik-e minden. Ha pedig hiányosságot talál, megvannak az eszközei, hogy ezekkel szemben fellépjen. Épp ezt szeretné elérni a civil szervezet, mert az ÁNTSZ magától alig jár ki ellenőrizni, és ha igen, akkor sem állapít meg semmilyen következményt.
Az ÁNTSZ-t kétféle módon lehet megkeresni: panasszal vagy közérdekű bejelentéssel. A kettő között az a különbség, hogy, a panasz célja egyéni jog-/érdeksérelem megszüntetése, a közérdekű bejelentés egy nagyobb közösséget vagy az egész társadalmat érintő problémáról szól. A TASZ által küldött bejelentésekben ugyan szerepeltek egyéni esetek, de már a bejelentésben egyértelművé tették, hogy nem az egyedi eseteket akarják kivizsgáltatni, hanem azt kérik, hogy magát az érintett intézményt ellenőrizzék. Ennek ellenére az ÁNTSZ panasznak tekintette a beadványt.
Mivel a szabálytalanul kezelt, vagy ki sem vizsgált közérdekű bejelentések miatt az ombudsmannál lehet panaszt tenni, a TASZ ezt tette.
Továbbra is küldik az ÁNTSZ-nek a közérdekű bejelentéseket, hogy elérjék, hogy fellépjenek a kórházi fertőzésekkel szemben.