Az MI társadalmi, etikai, biztonsági kockázataitól tartanak leginkább a döntéshozók
A mesterséges intelligencia (MI) társadalmi, etikai és a biztonsági kockázataitól tartanak leginkább a döntéshozók, közölte az EY nemzetközi tanácsadó cég 1200 vezérigazgató bevonásával készült nemzetközi kutatása alapján.
A felmérés során 2023 júniusában és júliusában 1200 vezérigazgatót kérdeztek meg Brazíliában, Kanadában, Mexikóban, az Egyesült Államokban, Belgiumban, Luxemburgban, Hollandiában, Franciaországban, Németországban, Olaszországban, Dániában, Finnországban, Norvégiában, Svédországban, az Egyesült Királyságban, Ausztráliában, Kínában, Indiában, Japánban, Szingapúrban és Dél-Koreában.
A válaszadók 65 százaléka úgy vélte, a mesterséges intelligencia legalább annyi munkahelyet fog teremteni, mint ahányat kivált majd. A felmérés rámutatott arra is, hogy az üzleti világnak komolyan foglalkoznia kell az mesterséges intelligencia rosszindulatú alkalmazásának következményeivel. A kibertámadásoktól, a dezinformációtól és a videó-hamisításra alkalmas módszerektől tartanak leginkább a vezérigazgatók.
A kutatás szerint tízből kilenc vezérigazgató már elkezdte felmérni, hogy milyen mesterséges intelligencia alapú technológiába érdemes befektetnie. A válaszadók 43 százaléka már aktívan befektet a mesterséges intelligencia területén, míg 45 százalék jelentős beruházást tervez a következő egy évben, írják a közleményben. A válaszadók 65 százaléka úgy tartja, hogy a mesterséges intelligencia használata gördülékenyebbé teszi a cégek működését, közölte az EY.
Zala Mihály, az EY IT- és technológiai tanácsadással foglalkozó területének vezetője a közleményben kiemelte, az a paradox helyzet állt elő, amikor a döntéshozóknak egyszerre kell befektetniük a mesterséges intelligenciába, illetve felkészülniük arra, hogyan óvhatják meg tőle szervezetüket. Rámutatott: a mesterséges intelligencia megfelelő alkalmazásával elképesztő hatékonyságnövekedést érhetnek el a vállalatok. A másik oldalon viszont az adathalász kibertámadások szinte felismerhetetlenek lesznek épp úgy, ahogy egy hamisított videó is percek alatt rombolhatja le a cég évek alatt felépített hírnevét.