Az egészségügyi várólisták már a telefonnál kezdődnek...
Egy kunszentmiklósi olvasó panasza nyomába eredt a BAON, az asszony két nap alatt sem tudott időpontot szerezni a kecskeméti kórház rendelőintézetébe, egyszerűen nem vették fel a telefont...
Dr. Hódi Zsuzsanna, a rendelőintézet vezető főorvosa megerősítette, hogy a panaszos a jó telefonszámokat hívta. Hozzátette: a rendelőintézet beteg-előjegyzési munkahelyének naponta körülbelül 600-700 hívást kell fogadnia.
– Ez önmagában is óriási szám, nagy része, körülbelül 70 százaléka a délelőtti órákra esik. Valamilyen oknál fogva a legtöbben délelőtt kérik az időpontokat, pedig délután sokkal nagyobb az esély a sikeres hívásra – mondta a lapnak a vezető főorvos.
A telefonokat három munkatárs kezeli, egyikőjük napi 8, két kolléga pedig napi 6 és 4 órában. A szabadságolási időszakban viszont nincs helyettesük, így akkor kevesebben jutnak a hívásokra.
– Egy előjegyzés ideje körülbelül 3-5 perc. A betegek felvilágosítást is kérnek a szakrendelésre való bejutásról, a rendelés menetéről, sokszor a panaszaikat is elmondják – folytatta a rendelőintézet vezetője a baon.hu-n, ahol egyebeket mellett azt tanácsolta a betegeknek, hogy a telefonszámokról, a rendelési valamint előjegyzési időpontokról tájékozódjanak a kórház honlapján. Valamint kérjenek következő időpontot, már az ellátás napján, illetve személyesen a kartonozóban.
*
(Számoljunk! Ha van napi 600 hívás, amit fogadni kell átlag 4 perccel, az pontosan 2400 perc, azaz 40 munkaóra kellene hozzá. Ha senki nincs szabadságon, akkor az előjegyzéseket kezelők napi 18 órában fogadják a hívásokat. Ez így aligha fog menni.)