Átalakított repülők lélegeztetőgépek helyett?
A GyártásTrend szerint nem lehetetlen, hogy magasnyomású kamrává alakítva, a földön parkoló repülőgépek központi szerepet kaphatnak a kritikus állapotú koronavírusos betegek kezelésében.
Egy Lungfish Dive Systems nevű, búvárfelszereléseket gyártó cég kezdeményezést indított annak felmérésére, hogy hiperbár oxigénterápia (HBOT) alkalmazásával csökkenthető-e a COVID-19-ben szenvedő betegek halálozási aránya.
A HBOT keretében alkalmazott túlnyomásos kamrákat általában a légzési nehézséggel járó állapotok kezelésére használják a testen kívüli légnyomás növelésével. A magasabb nyomás több levegőt juttat be a tüdőbe, így a szervezetnek kevesebb erőfeszítésre van szüksége, hogy a létfontosságú légnemű anyagot befogadja.
A Cambridge-i székhelyű Lungfish jelenleg mintegy 250 000 dollárt próbál összegyűjteni, hogy egy kanadai klinikai vizsgálat keretében a HBOT COVID-19 elleni effektivitását felmérjék.
Dr. Daniel Reynolds, a társaság alapítója szerint, ha a teóriája megerősítést kap, a kezelés helyszíneként és eszközeként akár a személyszállító repülőgépek is kiváló szolgálatot teljesíthetnének.
A világon jelenleg korlátozott számú hiperbár kamra létezik, mert csak nagyon speciális orvosi és a búvárkodással kapcsolatos helyzetekben szokták felhasználni őket. Reynolds és csapata úgy véli, hogy a repülőgépek ezekre a fülkékre megfelelő alternatívát jelenthetnek, mivel a ritkább levegőjű magasságokban hasonló módon szabályozzák bennük a légnyomást, hogy az utasok oxigénellátása zavartalan maradjon.
Reynolds állítólag már több repülőgépgyártóval tárgyalt arról, hogy milyen lépéseket kellene megtenni a gépmadarak kórházakká történő átalakításához, melynek során az ülések eltávolításával tulajdonképpen földön veszteglő, túlnyomásos kabinná változtatnák őket, írja a lap.