Agyfürkészettel teszik hatásosabbá a reklámokat
A neuromarketing média kutatási technológia kifejlesztéséért a Magyar Innovációs Szövetség Start-Up Innovációs Díját idén a Synetiq Kft. nyerte el – adja hírul a NOL.
A neuromarketing egy összefoglaló név minden olyan kutatási módszerre, amikor reklámok, videók vagy termékek által kiváltott reakciókat testi változások mérésén keresztül vizsgálnak. A neuromarketing eszköztárában egyaránt megjelennek a közvetlenül az agyi tevékenység mérését célzó módszerek (például az orvoslásból ismert EEG vagy fMRI technológiák), valamint olyan közvetett mérések is, amelyek egyéb testi változások alapján következtetnek idegrendszeri folyamatokra (például az arcmimika, a szemmozgás, a szívritmus vagy a bőr elektromos vezetőképességének változásai). A neuromarketing révén a tesztelők olyan kérdésekre is megadhatják a választ, amelyekre egyébként nehezen tudnának szavakkal felelni.
Ezen eszközök használatával kiderül, hogy például a reklámfilmnek elérik-e azt az erős érzelmi hatást, ami a működésükhoz elengedhetetlen – olvasható a nol.hu-n.