A tanulás kulcsa
2005. december 01. 00:00
A tanulás hatékonysága azon múlik, hogy képesek vagyunk-e eldönteni, valóban elsajátítottuk-e az ismereteket. John Gabrieli és munkatársai a Stanford Egyetemen 18 fiatal felnőtt agyműködését vizsgálták funkcionális MR-rel, tanulási feladatok végzése közben. A memorizálás során a temporális lebeny középső részének aktivitása fokozódott, míg a ventromediális prefrontális kéreg akkor vált aktívabbá, amikor a vizsgálati alanyok a rögzített információ későbbi felidézhetőségét mérték fel. A két terület közötti összeköttetést a laterális és dorzális prefrontális régió biztosítja. Pszichológiai vizsgálatokból már tudjuk, hogy a tanultak rögzítése mellett az agyunk előrejelzi, hogy vissza fogunk-e emlékezni az információkra, nyilatkozik Gabrieli. Most az is igazolódott, hogy a két funkció külön agyterületekhez kötődik. Néhányan intuitív módon előre látják, hogy memóriájukból visszaidézhetők lesznek-e a rögzített adatok, míg másoknak fejleszteni kell ezt a képességet.
A teljes cikket csak regisztrált felhasználóink olvashatják. Kérjük jelentkezzen be az oldalra vagy regisztráljon!