A női egészség védelmét tűzi zászlajára a Ringier Axel Springer
2020 kiemelten a Női Egészség Éve lesz a Ringier Axel Springer Magyarország portfóliójához tartozó online és print felületeken. Az integrált kampány zászlóshajója és témagazdája az EgészségKalauz.hu. Miért épp a nők egészsége került fókuszba? Milyen aktivitásokkal készülnek 2020-ban? – Simon Izabella főszerkesztővel, a projekt menedzserével beszélgettünk.
Miért a nők egészségéről fog szólni nálatok a 2020-as év?
Ennek két oka is van. Az első az, hogy egyre több, és egyre fiatalabb nőt veszítünk el olyan betegségekben, amelyekben ma már „nem volna szabad” meghalni. Nem kell statisztikákat idézni, elég, ha körbenézünk saját családi, baráti körünkben, biztos, hogy mindenhol van egy olyan nő, aki fájóan hiányzik, mert későn fedezték fel a mellrákot vagy a méhnyakrákot. A családom vidéken él, az utcánkban idős bácsit már rég nem látni, és sajnos ma már 60-as, egészséges nőt is alig. Muszáj valamit tennünk. Olyan ostoba tévhitek élnek még mindig a köztudatban, ami megdöbbentő, például, hogy a mammográfia rákot okoz, vagy hogy a méhnyakrákot okozó HPV-vírust csak az kaphatja el, aki fűvel-fával szexel…stb. Ezért is -illetve azért is, mert a Ringier Axel Springer portfóliója mindig is nagyon erős női célcsoporttal bírt - határoztuk el, hogy össze kell fognunk és a nőkhöz kell szólnunk. Ők a család egészségének őrei, de magukra sokszor alig jut idejük. Ezt fogalmaztuk meg a kampányvideóban is, amit a noiegeszsegeve.hu landing oldalon is meg lehet nézni. A média hatalom, hisszük, hogy még mindig tömegeket tudunk megszólítani, ezért egy egész évet annak fogunk szentelni, hogy a nőket edukáljuk és szűrésekre tereljük.
Mire és hogyan fogtok edukálni a Női Egészség Éve alatt?
Elsősorban hiteles és szakmai tartalmakkal készülünk: hónapról-hónapra végigvesszük az összes, nőket érintő betegséget és végigírjuk, végiginterjúzzuk, ami fontos, amiről mindenkinek tudnia kell. Elmegyünk olyan helyekre is, ahova a hétköznapi ember nem biztos, hogy bejut. Például: elkísérjük a nőgyógyászati kenetet a laborba, megnézzük, hogyan lesz belőle p1, p2, p3 eredményű lelet, felveszünk műtéteket, szakértőkkel beszélgetünk. De ugyanígy az életmódváltás témája is erős lesz, ott legalább annyi félreértés és önjelölt szakértő van, mint a „hard core” egészségügyi témákban. Emellett az EgészségKalauz.hu oldalára integrálunk egy telefonos Orvos válaszol szolgáltatást is, hogy az olvasó azonnal kapcsolatba tudjon lépni orvossal, életmódtanácsadóval. De magukat a szűréseket is népszerűsítenünk kell, hisz nagyon sokan az ingyenes vizsgálatokon sem jelennek meg. Ezért hirdetjük meg év elején a nyereményjátékkal egybekötött országos szűrőkampányt is.
Ki vehet részt a játékban, miről szól a szűrőkampány?
Az a cél, hogy minél többen mozduljanak meg és induljanak el az éves kivizsgálásra, vagy azokra a vizsgálatokra, amelyeket már régóta halogatott és nagyon esedékes lenne. Ha elvégeztet három szűrést (teljesen mindegy, hogy hol, milyen intézményben, és milyen szűrésre megy el), lepecsételteti az intézménnyel a landing oldalról letölthető igazolólapot és regisztrálja magát a játékba, akkor részt vesz az évvégi sorsoláson. Sok klinika és rendelő is érdeklődik a kampány iránt, sőt, Magyarország Szűrőkamionjában is ott lesz a felhívásunk, úgyhogy reméljük, valóban sikerül tömegeket megmozgatnunk.
Akkor nemcsak a content, hanem a BTL láb is erős lesz…
Igen, vagy legalábbis szeretnénk, ha az lenne, ha minél több fronton tudnánk megszólítani a nőket, úgyhogy természetesen a rendezvény sem maradhat ki. Tavasszal tartjuk a Női Egészségnapot, ahol egész napos előadásokkal, tanácsadással, szűrésekkel várjuk a látogatókat, és ha minden a tervek szerint megy, akkor a szűrőkamiont is sikerül odahozni a rendezvényre. Remélem, hogy aznap is többezer ember tudunk majd „megszűrni”.
Hogyan lehet veletek együttműködni?
Mivel az állami intézményekben borzasztó hosszú a várólista, szeretnénk, ha minél több magánklinika is csatlakozna vidékről is a kampányhoz, mint Női Egészség Éve Partner Szűrőhely. Mi csak annyit kérünk, hogy a partnerek alakítsanak ki egy kedvezményes női szűrőcsomagot, cserébe megjelenítjük az ajánlatot a noiegeszsegeve.hu szűrőhelyeinek listájában. De emellett természetesen bármilyen, a témába illeszkedő terméket vagy szolgáltatást kínáló cég, akár patika is jöhet tématámogatónak vagy szponzornak.
Információ a kampányról és kontakt itt: www.noiegeszsegeve.hu