A mentőgyártáshoz is kell egyfajta megszállottság
Többségünkben fel sem merül a gondolat, hogy mentőgyár is létezik. Holott nagyon is van, mégpedig a fővárostól nem messze, Kistarcsán, ahonnan csak az Országos Mentőszolgálatnak hetente öt-hat csúcsszuper mentőautót szállítanak. A Magyar Idők riportja.
Nem csupán a mentőzéshez, a mentőgyártáshoz is kell egyfajta megszállottság – ebben egésze biztos vagyok, miután Magyarország egyetlen mentőgyára, a Profile Vehicles Oy fióktelepének igazgatójával végigjártam a cég Pest megyei üzemét. László Endre Márton állítja, mentősszíve van, és ezt a vendég számára elsőként a tárgyalóban kiállított kétezer különböző matchboxból és egyéb játékból álló mentőautó-gyűjtemény bizonyítja, másodsorban az a lelkesedés, amellyel magához a mentőautó-gyártáshoz és azon keresztül a szakmához és – ahogyan nevezik egymást – a bajtársakhoz viszonyul. Huszonhét évig mentőzött, és ő alapította a Szent Márton Gyermekmentő Szolgálatot.
– Ott már évek óta olyan gyermekrohamkocsival járnak a kollégák, amelyről az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) kivonuló állománya eddig csak álmodott. De szerencsére mára az OMSZ-nél is eljutottak odáig, hogy a beszerzésnél nem az a kiindulópont, mennyi pénz van, hanem az, hogy milyen minőségű mentőautóra van szükség – mondja.
Az itt dolgozó csaknem hatvan szakember több mint kilencszáz alkatrészt használ fel egyetlen mentőautóhoz.
– Na, ezért nem foglalkozik egyetlen nagy autógyár sem mentőautó-gyártással, ez a pepecselés egyszerűen nem éri meg ott, ahol kis túlzással percenként potyognak le az új autók a futószalagról – mond egy logikus érvet László Endre Márton. A Profile-nak csaknem kétszáz magyar beszállítója van, az itt készülő mentőautókba 80-85 százalékban az ő termékeiket építik be.