A legdrágább lehet a legolcsóbbnak hitt termékből
Hiába szigorították jelentősen a termékbemutatóra specializálódott cégek működését, a csalók még mindig szedik áldozataikat, közli a Rendőrség honlapja.
Újabban a vállalkozások jellemzően nem egy termékbemutató ígéretével, hanem ingyenes szűrési lehetőségeket (például "egészségnap", "egészségmegőrző program") hirdetve reklámozzák rendezvényeiket. A térítésmentes vizsgálat kiértékelése persze voltaképpen már egy burkolt termékbemutatóba torkollik, amelynek keretében a magukat általában orvosnak feltüntető elkövetők megpróbálják értékesíteni a jellemzően magasabb árkategóriába eső termékeket (például vízszűrő, légtisztító, infralámpa).
Az ilyen jellegű zártkörű árubemutatókra általában telefonos megkeresés, vagy akár írásos meghívó útján invitálják a fogyasztókat, majd a szűrés során megállapított valamilyen betegségre hivatkozva kínálják a biztos gyógyulást hozó, amúgy méregdrága eszközt, persze – „csak most” „csak Önnek” jelszóval – hihetetlen „akciós” áron. Gyakorta előfordul, hogy a termékbemutatón vagy szűrővizsgálaton megjelentek levásárolható nyereményt kapnak, mintegy ösztönzésül, habár a törvény szerint ezek a cégek sorsolást nem hirdethetnek.
Szintén jellemző, hogy a résztvevőkkel akár "vizsgálati eredmény" vagy "jelenléti ív" formájában, bújtatott módon adásvételi szerződést is aláíratnak, illetve kedvező hitelfelvételi lehetőségek igénybevételére ösztönöznek, írja a lap.