Gazdaság
A csokoládé vigasz a bajok ellen
Az édességek hódítása nem csak a csokoládé kelendőségén érződik: a kekszek és bonbonok gyártóinak sem lehetett okuk panaszra a forgalom miatt – derül ki piaci felmérésekből.
Kutatók már korábban felfigyeltek arra, hogy válság idején a fogyasztók inkább életük bensőségesebb területeit részesítik előnyben. Ez azt jelenti, hogy kevesebbet költenek utazásra vagy mondjuk vendéglőbe járásra, és inkább otthonuk csinosítására, vagy nyalánkságok, így például csokoládé vásárlására fordítanak többet.
A csokoládé és a nehéz gazdasági idők „szoros” kapcsolata korántsem újkeletű jelenség.
A táblás termékek mellett mára szintén rendkívül népszerűvé vált különféle csokoládés szeletek feltalálása is a válságos időknek köszönhető. Az első ilyen édesség az 1923–24-es nagy amerikai recesszió idején került a polcokra az USA-ban Milky Way márkanéven, amely azóta – számos újabb gazdasági visszaesést túlélve – világszerte ismertté vált.
A csokoládé iránti kereslet múlt évi szembeötlő növekedéséhez a vigaszkeresés mellett az ágazat ismerői szerint ugyanakkor a rengeteg – becslések szerint nyolcezerféle – piacra dobott érdekes, esetenként már-már bizarr újdonság is hozzájárult. Ezek közé tartozik például az az új fejlesztésű japán csokoládé, amely antibakteriális „mellékhatással” igyekszik kímélni a fogakat, illetve az az Egyesült Államokban piacra dobott termék, amelynek hatóanyagai mérséklik a pattanások kialakulását.