Spontán és célzatos kapcsolattartás
Utánkövetés – follow up
Imázs-erősítő kapcsolattartás
2010. április 20. 23:21
A szolgáltatások esetében mindig nagy szerepe van az ügyfelekkel való kapcsolattartásnak az igénybevételt követően is.
Az egészségügyi szolgáltatások – kiemelten a háziorvosok – esetében az utánkövetés különösen azoknál a betegeknél fontos, akik nem szorulnak rendszeres ellátásra, és csak viszonylag ritkán keresik fel a háziorvost.
Amennyiben az orvos megteheti, érdemes ezeket a betegeket a kezelést követően bizonyos idő múlva felhívni vagy felkeresni, és érdeklődni arról, hogyan vált be a kezelés, jelentkeztek-e azóta újabb panaszok, vagy teljesen megszűnt a probléma. Ez elsősorban az orvos imázsát erősíti, hiszen tudatosítja a betegekben, hogy ők az orvos számára nemcsak a munka tárgyát képezik, hanem bizonyos felelősséget is érez irántuk, és saját munkája eredménye is érdekli.
A kapcsolattartás természetesen történhet célzatosan – felhívja, behívja, felkeresi az adott személyt a háziorvos –, és lehet „spontán” is, amikor a háziorvos olyan közösségi helyekre látogat el, ahol találkozhat betegeivel az orvosi rendelő falain kívül (pl. társadalmi események).
Amennyiben az orvos megteheti, érdemes ezeket a betegeket a kezelést követően bizonyos idő múlva felhívni vagy felkeresni, és érdeklődni arról, hogyan vált be a kezelés, jelentkeztek-e azóta újabb panaszok, vagy teljesen megszűnt a probléma. Ez elsősorban az orvos imázsát erősíti, hiszen tudatosítja a betegekben, hogy ők az orvos számára nemcsak a munka tárgyát képezik, hanem bizonyos felelősséget is érez irántuk, és saját munkája eredménye is érdekli.
A kapcsolattartás természetesen történhet célzatosan – felhívja, behívja, felkeresi az adott személyt a háziorvos –, és lehet „spontán” is, amikor a háziorvos olyan közösségi helyekre látogat el, ahol találkozhat betegeivel az orvosi rendelő falain kívül (pl. társadalmi események).