Marketing logisztika
Szolgáltatások értékesítése
Térbeli, időbeli és pszichológiai elérhetőség
2010. április 20. 23:14
Az egészségügyi szolgáltatások általában helyhez kötöttek, tehát az igénybe vevőt (a beteget) kell a szolgáltatás helyére eljuttatni, nem pedig fordítva. (Ennek nem mond ellent, hogy bizonyos szűrővizsgálatok elvégzésére például mozgó ernyőképszűrőt alkalmaznak, megkönnyítve ezzel az egészségügyi centrumtól távolabb lakók részvételét.) Emellett a háziorvosi szolgáltatók is – részben – a beteg lakásán végzik az ellátást.
A marketing logisztika első kérdése az intézmény helyének megválasztása (területi elhelyezkedés, vonzáskörzet, alapellátottság, közlekedési kapcsolatok). Bár működő rendszerek esetén ez csak új építkezésnél vehető figyelembe, meg kell különböztetnünk térbeli, időbeli és pszichológiai elérhetőséget. Ez utóbbi alatt azokat a szubjektív benyomásokat értjük, amelyek a betegekben és hozzátartozóikban az intézmény elérhetőségéről kialakulnak (rendelési és látogatási idő, ezek összhangja menetrenddel, várakozási idő stb.).