Elvárások a háziorvostól
Emberek
Hitelesség, megbízhatóság
2010. április 20. 23:16
A háziorvosok esetében marketingszempontból is legfontosabb tényező a szolgáltatás nyújtója, az ember, elsősorban maga a háziorvos, de a segítők (asszisztens, nővér) is ide értendők.
A személy mind felkészültségét, tudását, mind megjelenését és stílusát illetően is meghatározó. A háziorvosnak úgy kell végeznie munkáját, hogy a sokféle betegcsoport számára is elfogadható, hiteles és bizalomgerjesztő legyen.
Ez az elvárás azt feltételezi, hogy a háziorvos:
• szakmailag igen jól felkészült;
• ismeri a betegkörét;
• képes a betegeit jellemző csoportokba sorolni;
• képes az eltérő betegekkel eltérően bánni – miközben természetesen a szolgáltatás színvonala állandó;
• képes a kiegyensúlyozott, nem hierarchikus, hanem egyenrangú kapcsolatok kialakítására;
• megfelelő empátiával rendelkezik.
Ez az elvárás azt feltételezi, hogy a háziorvos:
• szakmailag igen jól felkészült;
• ismeri a betegkörét;
• képes a betegeit jellemző csoportokba sorolni;
• képes az eltérő betegekkel eltérően bánni – miközben természetesen a szolgáltatás színvonala állandó;
• képes a kiegyensúlyozott, nem hierarchikus, hanem egyenrangú kapcsolatok kialakítására;
• megfelelő empátiával rendelkezik.