2024. március. 29., péntek - Auguszta.

Mutálódik a vírus és növeli fertőzőképességét

Az új koronavírus egyik speciális mutációja jelentősen képes növelni a vírus sejtfertőző képességét, írja az MTI nyomán a Népszava.

Az amerikai Scripps Kutatóintézet szakemberei szerint a D614G nevű mutáció megnövelte a koronavírus jellegzetes alakjáért felelős "tüskék" számát. A vírus ezekkel kapcsolódik a sejtekhez és fertőzi meg azokat.

"A mutáció miatt a víruson lévő funkcionális tüskék száma, illetve sűrűsége 4- vagy 5-ször nagyobb" - mondta Hyeryun Choe, a pénteken megjelent tanulmány egyik szerzője. A szakemberek szerint egyelőre nem tudni, hogy ez a kis mutáció befolyásolja-e a fertőzötteknél a tünetek súlyosságát vagy növeli-e a halálozást. Mint hangsúlyozták, további tanulmányokra van szükség a laboratóriumi körülmények között, kémcsővel végzett kísérleteik eredményeinek megerősítésére.

Korábbi tanulmányok kimutatták, hogy a SARS-CoV-2 mutálódik és fejlődik a humán gazdaszervezethez alkalmazkodva. A D614G-re különösen nagy figyelmet fordítanak a kutatók, mivel a jelek szerint ez domináns mutációvá növi ki magát, közli a lap.

(forrás: MTI, Népszava)