hirdetés
2017. november. 24., péntek - Emma.
hirdetés

Gördülékeny folyamat

Informatikai léptékkel mérve valóságos aggastyán a GlobeNet gyógyszertári keretgazdálkodó programja, a PharmaGlobe. A szoftver első verziója már 2000-ben is létezett, azóta a GlobeNet – a felhasználókkal közösen – többször is a kor és a partnerek igényeinek megfelelően továbbfejlesztette. A kor azonban itt inkább előny, mint hátrány, hiszen éppen az évek tették lehetővé az említett fejlesztéseket.

hirdetés

 

Állandó kapcsolat

A PharmaGlobe működését a Szent Margit Kórház gyógyszertárában vizsgáltuk, ahol Dr. Cseh Ibolya, intézeti főgyógyszerész elmondta, hogy ő maga már legalább 13 éve ismeri a PharmaGlobe-ot. A kezdeti verzióhoz képest a program rengeteget változott, de egyik alapvető tulajdonságát, nevezetesen a felhasználó-barátságot, a kezdetektől fogva megőrizte.

Habár a PharmaGlobe komplex gyógyszertári program, amely a szakmai és a gazdasági funkciókat együttesen alkalmazza, a gyakorlatban mégis leginkább fejlett készletgazdálkodó tulajdonságát kedvelik. A szoftver – a kórházi informatikai rendszerbe integrálva és a MedWorkS klinikai rendszerével összekapcsolódva – állandó on-line kapcsolatban van az intézmény különböző osztályaival, biztosítva ezzel a naprakész információ (gyógyszerkészletek, rendelési fázisok áttekintése stb.) lekérdezési lehetőségét. Szintén így biztosítja a rendkívül szoros készlet- és gyógyszergazdálkodást is. Cseh Ibolya elmondta, hogy főgyógyszerészként éppen ezt, a keretgazdálkodást tartja a szoftver legelőnyösebb tulajdonságának.

 

Szigorú keretek közt

A két intézmény (a gyógyszertár és a kórház) szoftveres integrációja lehetővé teszi, hogy a felhasználók, jelen esetben a Szent Margit Kórház gyógyszertára és maga a kórház, napi szinten tudja követni a rendelkezésükre álló szoros gazdálkodási és beszerzési keretet. Mivel valós és tényleges elvárás az adott keret szigorú betartása, így természetesen a PharmaGlobe sem engedi túllépni a megállapított összeget. A felhasználók így egy mozdulattal megbizonyosodhatnak a rendelkezésükre álló anyagi lehetőségekről. Ugyanez vonatkozik a beszerzésekre és a szállításokra is. Cseh Ibolya szerint a rendelés feladásától kezdve a szállításig és az adott termék átvételéig egyrészt nagyon gördülékeny a folyamat, másrészt tökéletesen nyomon követhető.

 

Egységben az erő

A PharmaGlobe legújabb verziója 2013-ban került a patikába. Mint minden szoftvernél, természetesen ennél is vannak még csiszolni valók, hiszen a Felhasználók folyamatosan új igényekkel és ötletekkel fordulnak a szoftverfejlesztő cég felé.

Az egységesség igénye jelenik meg a gyógyszertörzs használatában is, ami elsősorban emberi probléma és nem informatikai, hiszen a gyógyszerek és hatóanyagok adatbázisba való felvitelénél előfordulhat, hogy a termék nevét elgépelik, esetleg egy-egy felesleges szóköz leütésével duplikálják. Ebben az esetben a program már vagy nem találja, vagy többszörös találatot jelez ugyanarra a gyógyszerre. Ezek korrigálása és a rendszeres frissítés alapvető fontosságú.

 

Különböző igények

Cseh Ibolya elmondta, hogy folyamatos a kapcsolattartás a GlobeNettel. Nem periodikusan, hanem alkalomszerűen riportálnak és hozzák szinkronba a PharmaGlobe szolgáltatásait a felhasználói igényekkel. „Sokat egyeztetünk velük, most éppen a tender-berögzítések ügyében. Nagyon segítőkészek” – állítja. Elégedetten szól a fejlesztésekről is, hangsúlyozva, tökéletesen tisztában van azzal, hogy hatalmas munka egy ilyen szoftver folyamatos karbantartása: „Rengeteg ügyfelük van és a programnak mindenhol vannak sajátosságai. Nálunk nyilván mások az igények, mint például egy soproni kórházban vagy gyógyszertárban. Összességében sokkal könnyebb az életünk ebben a rendszerben. Nem kell külön legyűjteni az adatokat, egy rendszerben lehet gondolkodni, ami a statisztikák készítésénél óriási előny”.

hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!
Ha hozzá kíván szólni, jelentkezzen be!