hirdetés
2018. december. 10., hétfő - Judit.
hirdetés

Szemfüles alkalmazás és kutatás

A Szemfüles által támogatott, a Péterfy Sándor utcai kórház szemészeinek szakmai együttműködésével most induló kutatás kifejezetten a képernyőhasználatra irányul, közli a DigitalHungary.

hirdetés

Életünk egyharmadát képernyők előtt töltjük, de nagyon keveset törődünk azzal, hogy eközben mi történik a szemünkkel. Kevesen tudják, hogy ilyenkor a normális percenkénti 12-15 pislogás helyett csak 0-2-4 alkalommal pislogunk, ami miatt nincs a szemünknek kenése és könnyfilm védelme. Ha pedig nagyon közel ülünk a képernyőhöz, az elgyengíti a szemizmokat, ami rövidlátáshoz vezet.

Startup vállalkozásként a Szemfüles Preventív Kft. létrehozott egy olyan felhasználóbarát alkalmazást, amely a számítógépek kameráját használva figyeli, hogy egy dolgozó mennyit pislog, mennyi időt, milyen távolságról tartózkodik gép előtt, és figyelmeztetésekkel támogatja a szemfájdalom, a fejfájás, a szemszárazság és a homályos látás megelőzését. A pislogás figyelő és figyelmeztető szoftver használatával az egészségtudatos cégeknél a munkaerő elégedettsége és megtartása, a jó közérzet által a betegszabadságok csökkenése is elérhető.

A cég egy hazai orvosi csapat bevonásával indít egy kutatást arra vonatkozóan, hogy munka közben hogyan bánunk akaratlanul a szemünkkel; mennyit pislogunk, és milyen távolságról nézzük a képernyőt, mert ezek a konkrét adatok még nem állnak rendelkezésre a szakemberek számára sem.

A Szemfüles által támogatott, a Péterfy Sándor utcai kórház szemészeinek szakmai együttműködésével most induló kutatás kifejezetten a képernyőhasználatra irányul: munkakörnyezetben folyamatosan méri majd a pislogást és a monitorhoz viszonyított távolságot. A résztvevők megszokott munkakörnyezetükben használják a Szemfüles szoftvert 4 héten keresztül. A kutatásnak az a célja, hogy mindenki számára konkrét tényekkel szolgálhassanak, valamint az eredmények, tanulságok a további fejlesztésekhez is támpontokat adnak, közli a lap.

(forrás: DigitalHungary)
hirdetés
Olvasói vélemény: 0,0 / 10
Értékelés:
A cikk értékeléséhez, kérjük először jelentkezzen be!